Przejście dla pieszych prowadzące przez ul. Grodzką z i na przystanek Stare Miasto było dla wielu niebezpieczne. Kierowcy wjeżdżający z Wisłostrady w kierunku tunelu Trasy W-Z mieli ograniczoną widoczność przez barierki stojące przy przystanku.
"Zza pleców"
- Pieszy idący z przystanku i samochód jadący ulicą Grodzką poruszają się w tym samym kierunku, w związku z czym samochód wyjeżdża "zza pleców" pieszego" - dodawał kolejny argument, jeszcze w lutym tego roku w piśmie do ZDM-u Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. - W efekcie często dochodzi na tym przejściu do konfliktów - przekonywał.
I wystosował postulaty: m.in. z prośbą o zamontowanie na jezdni ul. Grodzkiej "wyspy" osłaniającej przejście dla pieszych od strony przystanku. - Podobna wyspa istnieje już po drugiej stronie al. Solidarności, osłaniając przejście dla pieszych przez ul. Nowy Zjazd – przypominał Buczyński.
2 metry przed wejściem
Jak się okazuje, drogowcy problemu nie zbagatelizowali - powstaje azyl zmuszający kierowców do jazdy przy prawej krawędzi jezdni. - Piesi uzyskali ok. 2 m przed wejściem na jezdnię, na których są widoczni dla nadjeżdżających ul. Grodzką kierowców - czytamy na stronie Zielonego Mazowsza. - Wyrazy uznania należą się ZDM za relatywnie szybką jak na warszawską administracje reakcję i brak typowego w takich przypadkach przekomarzania się - dodają.
Będzie bezpieczniej przy Starym Mieście
Mapy dostarcza Targeo.pl
ran//ec