Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad projekt i budowę niemal 15-kilometrowego odcinka autostrady A2 między Warszawą a Mińskiem Mazowieckim podzieliła na dwa zadania. Pierwsze obejmuje powstanie ponad 5 kilometrów trasy od węzła Lubelska (bez węzła, na który jest osobny przetarg) do węzła Konik – tutaj zgłosiło się 18 podmiotów.
W przyszłości właśnie na węźle Lubelska krzyżować się ma autostrada A2, ekspresowa obwodnica Warszawy i ekspresowa S17, czyli wylotówka na Lublin.
Natomiast drugie dotyczy zaprojektowania i zbudowania 9-kilometrowego odcinka A2 od węzła Konik do początku obwodnicy Mińska Maz. – na to zadanie złożono 19 wniosków.
Dwa etapy
Wśród zainteresowanych budową są znane firmy min.: PORR Infrastructure (remontuje most Łazienkowski), czestki Metrostav (odpowiedzialny za przebudowę mostu Grota i Trasy AK) czy Strabag (kończy ekspresową wylotówkę na Katowice i Wrocław).
- Złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu będą oceniane pod kątem doświadczenia i potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawcy – mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA. Do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację złożonych wniosków. - Chętni do realizacji inwestycji będą mogli złożyć ofertę, gdzie kryterium oceny będzie nie tylko cena ale również termin realizacji jak i okres gwarancji – dodaje Krynicki.
Gotowa za kilka lat
Autostrada w stronę Mińska ma mieć 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. - Planowany termin rozpoczęcia inwestycji, prac projektowych i robót budowlanych, to grudzień przyszłego roku, a zakończenia – kwiecień 2020, z możliwością skrócenia do listopada 2019 r. – zapowiada rzecznik drogowców.
Tak w 2012 otwierano obwodnicę Mińska:
Obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta
jb/
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl