- W najbliższych dniach tarcza Anna ruszy w kierunku Powiśla – poinformował Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy metra. Dokładnego terminu jednak nie podał.
Ponad 20 metrów pod ziemią
TBM ma do pokonania odcinek, na którym gęsto stoją budynki. To pierwszy raz po lewej stronie Wisły, gdy budowniczowie metra drążyć będą pod domami. – To domy mieszkalne, biura, magazyny i kościół przy Tamce – wylicza Witczyński.
Jak dodaje, w sumie Anna przejdzie pod 26 budynkami.
Rzecznik zapewnia jednak, że prowadzone prace nie będą miały wpływu na zabudowę. – Jest to tunel głęboki. Przy zrębie skarpy będzie przechodził na głębokości ponad 20 metrów, a poniżej 9 metrów pod poziomem gruntu – wyjaśnia Witczyński.
Anna ma dotrzeć do stacji CNK w październiku.
Postępami w pracy tarcz pochwaliła się też Hanna Gronkiewicz-Waltz. "Tarcza Maria właśnie przebija się na stację Nowy Świat. Elizabetta jest już pod Wisłą i ma już tylko 272 metry do stacji CNK" napisała prezydent na Twitterze prezydent Warszawy.
Więcej pracy tarcz pisaliśmy na początku sierpnia.
II linia metra
Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
Wykonawcą centralnego odcinka jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano w październiku 2013 r.
Obecny termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. Później przyjdzie czas na odbiory.
W weekend budowę odwiedził prezenter TVN24 Jarosław Kuźniar:
Jarosław Kuźniar na budowie metra
wp/mz
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl, tvn24.pl