"Anna" dołączyła do "Marii" na stacji Świętokrzyska

Dwie tarcze obok siebie
Dwie tarcze obok siebie
Źródło: budowametra.pl
Tarcze TBM Anna i Maria spotkały się w korpusie stacji Świętokrzyska. Teraz wymieniane mają być ich elementy tnące. Serwis tarcz może potrwać nawet kilka tygodni.

Od 30 maja do 1 czerwca budowniczowie metra wykonywali południowy tunel centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki. W tym czasie zamknięte dla ruchu były stacja Centrum i Świętokrzyska. Prace zakończyły się wcześniej, niż początkowo planowano, więc obyło się bez dodatkowych utrudnień.

Bez przemieszczeń

"TBM Anna przeszła pod tunelami I nitki i już w niedzielę rano można było ją zobaczyć wewnątrz stacji C11 Świętokrzyska" – relacjonują budowniczowie. W ciągu tygodnia tarcza wydrążyła ok. 150 metrów tunelu. Anna wykonała swoją pracę szybciej niż jej poprzedniczka Maria, która przechodziła w tym rejonie ok. 3 tygodniu temu.

"Podczas prac budowlanych nie stwierdzono żadnych przemieszczeń ani uszkodzeń, a monitoring jest nieustannie kontynuowany. Teraz trwają przygotowania do wymiany tnących elementów w głowicach drążących tarcz" - informuje wykonawca prac.

Gruntowny serwis tarcz może potrwać nawet kilka tygodni. Później "Anna" i "Maria" będą drążyć tunele w stronę Powiśla. - Planujemy, że dotrą do stacji Powiśle jesienią tego roku - zapowiada Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro budującej II linię.

TAK WYGLĄDA TUNEL II LINII METRA:

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra

ran/par

Czytaj także: