Abonament parkingowy załatwisz przez internet

Abonament parkingowy załatwisz przez internet
Miasto nie planuje zniesienia opłat parkingowych
Źródło: TVN24
Zarząd Dróg Miejskich wprowadził udogodnienie dla mieszkańców dzielnic, które obejmuje Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Roczny abonament na parkowanie można załatwić za pośrednictwem strony internetowej.

W środę, podczas konferencji prasowej w ratuszu, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zapowiedział, że miasto nie zrezygnuje z pobierania opłat w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego.

Wniosek wyślij mailem

Ale mieszkańcy terenów objętych SPPN mogą liczyć na pewne ułatwienia. Od środy wszyscy zainteresowani wydaniem parkingowego abonamentu mieszkańca mogą załatwić formalności przez internet. Aby to zrobić, wystarczy wysłać wniosek zawierający imię, nazwisko i datę urodzenia, a także skany niezbędnych dokumentów na adres abonamentzdomu@zdm.waw.pl. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej ZDM.

W mailu należy napisać, czy wniosek dotyczy przedłużenia ważności posiadanego abonamentu (wówczas będzie on przedłużony na dotychczasowych zasadach), czy wydania nowego abonamentu. Abonamentu wydanego drogą mailową nie trzeba drukować i wykładać za szybą – jest on widoczny dla kontrolerów w systemie elektronicznym.

Roczną opłatę abonamentową – 30 zł – można wnieść przelewem. Po weryfikacji płatności, wnioskodawca otrzyma informację o wydaniu abonamentu.

Do POP-u do maja

Urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich zaznaczają jednak, że każda osoba, która otrzyma abonament drogą elektroniczną, będzie zobowiązana do stawienia się osobiście w Punkcie Obsługi Pasażerów WTP do końca maja 2020 roku, w celu okazania oryginałów niezbędnej dokumentacji i potwierdzenia tożsamości. Wizyta w POP będzie również konieczna w przypadku chęci zmiany listy parkomatów przypisanych do abonamentu. Należy jednak pamiętać, że połowa z 22 POP jest obecnie nieczynna.

Stołeczny ratusz zachęcał do załatwiania spraw urzędowych przez internet już w ubiegły piątek. Na portalu warszawa19115.pl i miejskich instytucji mieszkańcy mogą znaleźć karty informacyjne z opisem poszczególnych spraw. Dostępne w sieci druki, formularze i wnioski wystarczy wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać do urzędu, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. Jeśli chcemy zapytać o szczegóły naszej sprawy, w pierwszej kolejności warto zadzwonić lub wysłać maila do urzędu zamiast przychodzić osobiście.

Czytaj także: