Tramwaje Jazz Duo będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane. W porównaniu do Swinga ich podłoga będzie idealnie równa. Mniejsza masa pozwoli także na zmniejszenie nacisków koła na szynę.
Dostawa w 2014 r.
W każdym tramwaju znajdzie się monitoring obejmujący całe wnętrze części pasażerskiej, strefę wymiany pasażerów oraz strefę przed pojazdem. Nowe wagony będą także wyposażone w system zapowiedzi głosowych oraz monitory LCD dostosowane do wyświetlania reklam.
Tramwaje będą miały prawie 30 m długości. Dla wygody pasażerów odległość pomiędzy drzwiami a krawędzią peronu zostanie zmniejszona do 5 cm. Dwa pierwsze z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
O wyborze oferty w 60 procentach zdecydowała cena, pozostałe kryteria to rozwiązania poprawiające komfort jazdy pasażerów. Tramwaje Warszawskie zamówią również specjalistyczne wyposażenie i pakiet naprawczy. Gwarancja na naprawy powypadkowe ma być 5-letnia.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest w lipcu 2014 roku. Po zakończeniu dostaw, średni wiek taboru tramwajowego w Warszawie będzie wynosić 15 lat.
lata//ec
Źródło zdjęcia głównego: R.Motyl, UM