Nowa trasa 422 to jedna ze zmiany w komunikacji, która weszła w życie 1 marca. Autobusy tej przyspieszonej linii jeździły dotychczas między Wolą a Wilanowem, teraz będą kursować między Wilanowem a Jelonkami. Ominą m.in. plac Bankowy i Czerniakowską. Zmiany nie spodobały się internautom tvnwarszawa.pl, którzy poddali je ostrej krytyce.
Mocne słowa internautów
Do tej pory był to raptem jeden z dwóch autobusów, który jeździł w okolice ulic Antka Rozpylacza i Znanej. Usunęli autobus z miejsca, gdzie zawsze był tłok w komunikacji miejskiej, gdzie powstały 4 nowe osiedla mieszkalne. Do tego był to jedyny autobus łączący Wole i Wilanów, gdzie wiele osób pracuje. Pomysłodawca chyba porusza się tylko samochodem po mieście i nie zdaje sobie sprawy jakie to utrudnienie. Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 520 problemu nie rozwiąże – napisał Boris.
Wtóruje mu Anesita: Nie mam pojęcia w jaki sposób ZTM doszedł do wniosku, że należy zmienić trasę linii 422. OK., niech jeździ spod Świątyni Opatrzności, ale po starej trasie.
Protestuję przeciw zmianie trasy linii 422! To skanda! Linia 422 to było jedyne bezpośrednie połączenie Wilanowa z pl. Bankowym. Do tej pory czas pokonania tego odcinka wynosił 30 min. dzisiaj 50 min! Trzeba zorganizować protest przeciwko tej decyzji - zachęca iszowiec.
Jeszcze ostrzej stawia sprawę Fredek: To draństwo zabrać nam z Sadyby jedyny autobus linii 422, który dojeżdźał do centrum i dalej. Teraz do pracy muszę się przesiadać. Zamiast jechać 25 min jechałem dzisiaj do pracy 45, bo na połączenie trzeba niestety poczekać i to ma wyjść nam pasażerom na dobre? – pyta retorycznie internauta i apeluje o weryfikację rozkładu.
Dziękuję za utrudnienie mi dojazdu do pracy. Zlikwidowano linię 422, jedyny autobus, który jechał bezpośrednio do centrum. Ten kto zlikwidował linię, ma gdzieś pasażerów i nie podróżuje komunikacją miejską – pisze oburzony wściekły pasażer.
ZTM radzi i prosi o sznasę
Co uzasadniało daleko idące zmiany trasie 422? - Linia ma połączyć Świątynię Opatrzności Bożej i Miasteczko Wilanów z centrum, a w dalszej kolejności z Jelonkami. Pasuje do projektu zmian w układzie linii autobusowych w południowej części Warszawy i nowej organizacji transportu związanej budową drugiej linii metra – odpowiada Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
Narzekającym na ominięcie placu Bankowego radzi przerzucić się na metro. - Przecież 422 zapewnia dojazd do placu Konstytucji, gdzie można przesiąść się w metro i szybko dojechać do placu Bankowego – wyjaśnia. Osieroconym pasażerom z Sadyby ZTM ma do zaoferowania częstsze kursy 131.
Czy jest szansa na weryfikację trasy 422? - Będziemy ją obserwowali. Dajmy czas, żeby pasażerowie przetestowali nowe linie i docenili ich plusy. Po miesiącu możemy wrócić do tematu – podsumowuje Krajnow.
ZTM odpowie na pytania widzów TVN Warszawa
bako/par
Źródło zdjęcia głównego: | Piotr Molęcki, KPRP