Ponad 120 mln zł będzie kosztować budowa pierwszego odcinka ul. Nowolazurowej. W środę drogowcy wybrali najlepszą ich zdaniem ofertę. O kontrakt rywalizowało 15 firm, wygrał Strabag.
- To była najtańsza oferta. Ważny był dla nas także czas realizacji inwestycji – tłumaczy Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejsich Inwestycji Drogowych.
Zwycięska oferta zakłada, że budowa Nowolazurowej będzie kosztować dokładnie 123 459 172, 43 zł. Budowa ma potrwać 18 miesięcy.
Zanim jednak zostanie podpisana umowa, firmy które przegrały wyścig po kontrakt będą miały 10 dni na odwołanie. Później jeszcze przetarg sprawdzi Urząd Zamówień Publicznych.
- Mamy nadzieję, że budowa ruszy jeszcze w pierwszej połowie tego roku - dodaje Gajewska.
Zaoszczędzili
Ratusz na całą inwestycję przeznaczył ponad 220 mln zł. – Do tej pory wydaliśmy już ponad 60 mln, m.in.: na grunty i projekt – tłumaczy Gajewska.
Oferta Strabag oznacza, że i tak uda się zaoszczędzić kilkadziesiąt milionów.
Połączy Al. Jerozolimskie z Chrościckiego
Pierwszy odcinek ul. Nowolazurowej od węzła w Al. Jerozolimskich do ulicy Chrościckiego będzie miał długość ok. 2,6 km. Ulica będzie wyposażona w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, wiadukt nad linią kolejową Warszawa- Katowice i tunel pod linią kolejową Warszawa - Poznań (w rejonie stacji PKP Warszawa - Ursus).
Docelowo Nowolazurowa ma zostać połączona z Lazurową. W ten sposób kierowcy będa mogli dojechać aż do Trasy AK. Kiedy to się stanie? – To zależy od pieniędzy. Na razie ich nie mamy – mówi Gajewska.
- Z nadzieją spoglądamy, że drugi etap rozpoczniemy w latach 2014-2016. Wtedy będą nowe budżety unijne - zapowiedziała pod koniec zeszłego roku prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.
par
Źródło zdjęcia głównego: | InfoResist, pravda.com.ua, tvn24.pl, PAP