Po testach na nowy tor wjadą pociągi. W nocy z 20 na 21 lipca kolejarze otworzą przejazd z Piastowa do Włoch. Robotnicy zajmą się teraz torami prowadzącymi w przeciwnym kierunku.
Jak przedwojenne przystanki
Poza pracami torowymi powstaje też peron. Będzie miał on około 200 metrów długości i 10 szerokości. Zostanie przystosowany dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z dużym bagażem. Z peronu będzie można przejść bezpośrednio do parkingu P+R. Pod torami kolejowymi powstaje przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy. Ponadto powstanie w nim ścieżka rowerowa, a przy wejściach stojaki dla jednośladów.
Ruszył montaż zadaszenia
Wykonawca rozpoczął już montaż konstrukcji, na których spocznie zadaszenie. Nawiązywać będzie ono do innych, przedwojennych przystanków pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim.
Pierwsi pasażerowie mają odjechać z przystanku Ursus Niedźwiadek na przełomie 2013 i 2014 roku.
Tak wyglądał początek prac budowlanych:
Budowa stacji w Ursusie
wp/roody
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK