Pracowita majówka czeka pracowników Metra Warszawskiego, którzy w długi weekend zajmą się modernizacją systemu sterowania ruchem pociągów. Dla pasażerów oznacza to spore utrudnienia - metro będzie kursowało tylko między Młocinami a Politechniką.
Jak podał stołeczny ratusz, linia M1 od 1 do 3 maja będzie kursowała na skróconej trasie Młociny - Politechnika. W piątek i niedzielę w metrze będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy, w sobotę - sobotni.
Na odcinku nieobsługiwanym przez metro, zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM1, której autobusy będą jeździły trasą:
ZM1: METRO KABATY – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – Puławska – J.P. Woronicza – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – METRO POLITECHNIKA – PL.KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – Stefana Batorego – al. Niepodległości – al. Wilanowska – przejazd przez pętlę Meto Wilanowska – al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. KEN – METRO KABATY.
Urzędnicy deklarują, że autobusy zastępczej linii będą podjeżdżały na przystanki co około trzy, cztery minuty.
Inny przystanek końcowy w Wilanowie
Autobusy linii 710, 724 i 742 zostaną wycofane z pętli OS. KABATY i ulicami Drewny i Przyczółkową dojadą do pętli WILANÓW, gdzie będzie można przesiąść się do autobusów jadących w kierunku centrum. Można skorzystać z linii 116, 131, 180, 519.
Uruchomiona zostanie również zastępcza linia autobusowa Z39 na trasie: OK.KABATY – al. KEN – Wąwozowa – Relaksowa – M. Rosnowskiego – S. Korbońskiego – Ł. Drewny – ANDRUTOWA.
Modernizacja systemu sterowania ruchem
Urzędnicy wskazali, że weekendowe utrudnienia związane są z modernizacją systemu sterowania ruchem pociągów, czyli "jednej z podstawowych, ale i najważniejszych struktur umożliwiających sprawne działanie podziemnej kolei". - Metro Warszawskie unowocześnia system i wymienia eksploatowane urządzenia przekaźnikowe na nowoczesne, cyfrowe. Wdrażana technologia jest bardziej niezawodna i umożliwia również stosowanie aktualnych rozwiązań technicznych w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym - wyjaśniali.
Przypomnieli również, że przebudowa systemu na pierwszej linii metra prowadzona jest stopniowo od 2009 roku, a ostatnie prace odbyły się w sierpniu 2017 roku na odcinku Kabaty - Stokłosy.
- W tym roku, urządzenia zostaną wymienione między stacjami Stokłosy – Wilanowska. Przygotowywana jest również dokumentacja do przetargu na przebudowę kolejnego odcinka, od stacji Wilanowska do Politechniki - zapowiedział ratusz.
Transport tarcz TBM na Bródno:
Transport tarcz TBM na Bródno
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie