Do tuneli podziemnej kolei na Woli wjechały już pierwsze pociągi testowe. - To znak, że budowa tego odcinka jest na finiszu. Nie oznacza to jednak zakończenia prac przy rozbudowie II linii metra. Budowa dwóch kolejnych stacji jest już mocno zaawansowana. Doskonale widać to z drona – pochwalił rzecznik ratusza Kamil Dąbrowa
Najkrótszy odcinek
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2, który składa się z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04).
- Prace przy budowie korpusów obu podziemnych przystanków systematycznie postępują. Niedawno zakończył się jeden z etapów prac. Budowniczowie przebudowali kolidujące z przyszłym przystankiem instalacje podziemne – opisuje rzecznik.
I przypomina, że teraz ruch na Górczewskiej, na wysokości Urzędu Dzielnicy Bemowo, odbywa się jezdnią północną.
Mieszkańcy mogą uzyskać informacje dotyczące postępów na budowie, technologii prac oraz zmian w ruchu w punkcie informacyjnym. Placówka czynna jest w dni robocze od godziny 9.00 do 17.00. Punkt zlokalizowany jest nieopodal Kossutha, po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Powstańców Śląskich i Górczewskiej.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A.
Realizacja tego wartego 959 249 940,00 zł projektu potrwa do listopada 2021 roku.
Budowa metra na Woli zbliża się do końca
Autorka/Autor: kz/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM