PKP PLK wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy pociągów, które okresowo wydłużają czas ich jazdy. Nowy rozkład obowiązuje od 1 września do 10 grudnia. Najwięcej utrudnień czeka podróżnych na trasach Warszawa-Kraków i Warszawa-Trójmiasto. Tam pociągi pojadą nawet półtorej godziny dłużej. Wszystko przez remonty, tłumaczą linie kolejowe: - Wchodzimy w etap kulminacji inwestycji, co oznacza tyle, że teraz, po latach przygotowań i realizacji jest ich najwięcej - mówi ich przedstawiciel Robert Kuczyński.
Robert Kuczyński z PKP PLK wyjaśnił, że największe opóźnienia zanotują podróżujący do Krakowa, a to ze względu na remont najważniejszego na tej trasie odcinka między Kozłowem a Starzynami.
- Ten odcinek, to okno na świat dla Krakowa - wyjaśnił Kuczyński. - Teraz pociągi zwalniają tam do 80km/h. Dzięki modernizacji, którą zakończymy w przyszłym roku składy rozpędzą się tam do 140km/h. Teraz jednak, od 1. do 7. września podróżujący na południe ze stolicy będą musieli się liczyć z 1,5-godzinnym opóźnieniem, bo trasa do Małopolski poprowadzi przez Katowice. Tych problemów nie będą mieli ci, którzy wybiorą jazdę przez Kielce i Radom.
W tym roku 200 km/h
Opóźnienia na południu wynikają z modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej, która ciągnie się przez całą Polskę - z północy na południe. - To najważniejszy szlak kolejowy w kraju. Już w tym roku chcemy rozpocząć testy, w których składy rozwiną prędkość ponad 200 km/h, dlatego prosimy o wyrozumiałość. Docelowo te pociągi będą jeździły z prędkością 160-250 km/h na całej trasie - powiedział Kuczyński.
PKP Intercity uczula w związku z tym swoich klientów, aby zwracali uwagę na zmiany w rozkładach. Jeździć dłużej będą też składy do Poznania i Gdańska. Informacje dotyczące rozkładu jazdy dostępne będą na dworcach i w pociągach lada dzień.
Tysiące pociągów, miliardy złotych
- Codziennie na polskie tory wyjeżdża 6500 pociągów, w tym 4500 pasażerskich i ponad 2 tys. towarowych - wyliczał Robert Kuczyński. - Codziennie też nad poprawą infrastruktury kolejowej pracuje kilkanaście tysięcy robotników i kilka tysięcy maszyn - dodał.
Od końca 2009 r. PKP PLK wydało 7,5 mld złotych na modernizację 1400 km torów i naprawę kilku tysięcy elementów infrastruktury. W tym momencie w trakcie realizacji znajduje się 60 kontraktów o wartości 12 mld złotych.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24