Budują tunel, wiadukty, most. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pokazała najnowsze zdjęcia z budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Budowa ma zakończyć się w 2020 roku.
Budowa POW podzielona jest na trzy odcinki. Najdłuższy( C )- ciągnie się od Trasy Lubelskiej do Wału Miedzeszyńskiego i ma 7,5 kilometra.
Odcinek B - z mostem na Wiśle - jest o kilometr krótszy. Prowadzi od Wału Miedzeszyńskiego do ulicy Przyczółkowej. Najkrótszy (4,6 km), za to zdecydowanie najbardziej skomplikowany w konstrukcji, jest odcinek A. To z powodu budowy tunelu na Ursynowie, który na dodatek będzie przechodził pod tunelem metra.
Ten fragment POW będzie wiódł od Przyczółkowej do węzła Puławska, gdzie droga połączy się z istniejącą już S2.
Prace na wszystkich odcinkach rozpoczęły się w 2017 roku, choć w różnych miesiącach. Co dzieje się na placu budowy ponad dwa lata po rozpoczęciu prac? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pokazała najnowsze zdjęcia z placu budowy.
Odcinek A
Na Ursynowie odcinek POW z dwoma węzłami drogowymi - Ursynów Zachód i Ursynów Wschód buduje firma Astaldi.
Droga będzie miała po 14,5 metra szerokości w każdą ze stron. Przewidziane są po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości około 3,75 metra. Na tym odcinku będzie dziewięć wiaduktów.
Odcinek B
Za Ursynowem droga poprowadzi południową częścią Wilanowa z wiaduktami nad ulicą Ledóchowskiej i aleją Rzeczypospolitej (przedłużenie tych dwóch ulic za trasę S2 na południe, w stronę Konstancina, jest na razie w planach) do węzła Przyczółkowa, gdzie będzie można zjechać z trasy w stronę Konstancina-Jeziorny lub Wilanowa.
To w tym miejscu zaczyna się odcinek B budowy prowadzący przez nowy most na Wiśle do Wału Miedzeszyńskiego.
Za tę część inwestycji odpowiedzialne jest konsorcjum Gülermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Projekt POW zakłada tu, oprócz węzła Przyczółkowa, budowę drugiego, którym zjedziemy na Wał Miedzeszyński. Na tym odcinku droga będzie dwujezdniowa (po 14 metrów), z czterema pasami w każdym kierunku.
Nie będzie tu pasów awaryjnych. Przewidziano też budowę siedmiu wiaduktów, trzech kładek pieszo-rowerowych, dwóch przejść dla zwierząt i sześciu przepustów (mogą nimi przepływać cieki wodne, wykonawca może też w nich umieścić urządzenia techniczne w nasypie drogi - red.). Most biegnący przez Wisłę będzie się składał z dwóch niezależnych obiektów pod każdą z jedni.
Odcinek C
Odcinek C między Wałem Miedzeszyńskim a węzłem Lubelska buduje WARBUD S.A. Biegnie on przez łąki i pola, a następnie w wannie szczelnej, czyli tunelu bez sufitu (pod Patriotów i linią kolejową). Później droga wchodzi na tereny leśne, gdzie znajdują się estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Na końcu znajduje się węzeł Lubelska, który ma połączyć S2 z planowaną autostradą A2 i trasą S17.
Na tym odcinku powstanie węzeł Patriotów i 10 wiaduktów. Droga będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu i pasami awaryjnymi. W sumie w obu kierunkach będzie miała szerokość 13 metrów.
Tak ursynowski odcinek wyglądał rok temu:
Z powietrza zerkamy do tunelu. Dronem nad budową POW
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA