Zaczął się remont Krakowskiego Przedmieścia. Autobusy na objazdach

Krakowskie Przedmieście jest nieprzejezdne
Źródło: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl
W poniedziałek rano rozpoczął się remont nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu. Ulica została zamknięta dla ruchu, a autobusy skierowano na objazdy. Zmiany będą obowiązywać do końca września.

Prace będą dotyczyły odcinka od Nowego Światu do Królewskiej, ale w pierwszym etapie robotnicy wzięli się za najbardziej wyeksploatowane fragmenty Krakowskiego Przedmieścia: w rejonie pomnika Mikołaja Kopernika i w zatokach autobusowych przy Uniwersytecie Warszawskim.

Potwierdził to reporter tvnwarszawa.pl, który w poniedziałek udał się na Krakowskie Przedmieście. - Prace ruszyły. Rozpoczęto od zatoki autobusowej na wysokości Krakowskiego Przedmieścia numer 7, nieopodal skrzyżowania z Królewską - powiedział Artur Węgrzynowicz.

Dalsze remonty, jak zastrzegają pracownicy z Zarządu Dróg Miejskich, będą uzależnione od warunków pogodowych.

Na jezdni pojawi się nowa nawierzchnia z kostki granitowej o wymiarach 15 na 30, na 18 centymetrów, w kolorze szarożółtym. Z kolei w zatokach kostka granitowa będzie jasnobeżowa. Podbudowa - zarówno jezdni, jak i zatok - zostanie wykonana z betonu.

Autobusy na objazdach

W związku z pracami, od 28 sierpnia do 30 września ulica Krakowskie Przedmieście na odcinku Królewska - Świętokrzyska została zamknięta dla ruchu. Autobusy są kierowane na trasy objazdowe. Utrudnienia dotyczą linii E-2, 102, 105, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 222, 503, 518 oraz N44.

E-2: w kierunku pętli PŁOCKA-SZPITAL. Zaczyna trasę od skrzyżowania Nowy Świat i Świętokrzyska. Potem jedzie ulicami: Świętokrzyska - Mazowiecka - Królewska i dalej swoją trasą. Natomiast w kierunku pętli WILANÓW zaczyna przejazd od skrzyżowania pl. Piłsudskiego/Królewska i dalej jedzie Królewską - Mazowiecką - Kredytową - Jasną - Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie - Bracka - pl. Trzech Krzyży i dalej swoją trasą.

102, 105: w kierunku pętli MŁYNÓW i OS.GÓRCZEWSKA jedzie od skrzyżowania Świętokrzyska/Nowy Świat. Pojem ulicami: Świętokrzyska - Mazowiecka - Królewska i dalej swoimi trasami. Natomiast w kierunku pętli PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA i BROWARNA, startuje od skrzyżowania Królewska/Mazowiecka, a potem kieruje się na ulice: Mazowiecka – Kredytowa - Jasna - Świętokrzyska i dalej swoimi trasami.

111: w kierunku pętli ESPERANTO, od skrzyżowania Nowy Świat ze Świętokrzyską, a potem ulicami: Świętokrzyska - Mazowiecka - Królewska - pl. Piłsudskiego i dalej swoją trasą. Zaś w kierunku pętli GOCŁAW, od skrzyżowania pl. Piłsudskiego/Królewska: Królewska - Mazowiecka - Kredytowa - Jasna - Zgoda - Krucza - Al. Jerozolimskie i dalej swoją trasą.

Linie 116, 180, 222, 503: w kierunku pętli CHOMICZÓWKA, BIELAŃSKA i KONWIKTORSKA jadą od skrzyżowania Nowy Świat i Świętokrzyska, a dalej: Świętokrzyska - Mazowiecka - Królewska - Krakowskie Przedmieście i potem swoimi trasami. Natomiast w kierunku pętli WILANÓW, SPARTAŃSKA i NATOLIN PŁN., jeżdżą od skrzyżowania Krakowskie Przedmieście i Królewska, a potem: Królewska - Mazowiecka - Kredytowa – Jasna - Zgoda – Krucza - Al. Jerozolimskie - Bracka - pl. Trzech Krzyży i dalej swoimi trasami.

128, 175: w kierunku pętli PL.PIŁSUDSKIEGO, od skrzyżowania Nowy Świat/Świętokrzyska: Świętokrzyska - Mazowiecka - Królewska - pl. Piłsudskiego i dalej swoimi trasami. Zaś w kierunku pętli SZCZĘŚLIWICE i LOTNISKO CHOPINA, od skrzyżowania Krakowskie Przedmieście/Królewska: Królewska - Marszałkowska - Al. Jerozolimskie i dalej swoimi trasami.

Linie 178, 518, N44: w kierunku pętli KONWIKTORSKA, NOWODWORY i ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ jeżdżą od skrzyżowania Świętokrzyska i Mazowiecka, a dalej pojadą ulicami: Mazowiecka - Królewska - Krakowskie Przedmieście i potem swoimi trasami. Zaś w kierunku pętli PKP URSUS i DW.CENTRALNY, od skrzyżowania Krakowskie Przedmieście/Królewska: Królewska - Mazowiecka – Kredytowa - Jasna - Świętokrzyska i dalej swoimi trasami.

Przejście chodnikami jest cały czas możliwe, zaś na chodnikach pomiędzy pomnikiem Mikołaja Kopernika, na wysokości Oboźnej a Królewską wprowadzono możliwość jazdy rowerem (ciąg pieszo-rowerowy).

"Wyeksploatowany odcinek"

Dwa lata temu remont przeszedł odcinek Krakowskiego Przedmieścia od Królewskiej do Senatorskiej. Teraz miasto bierze się za kolejny fragment.

"To mocno wyeksploatowany odcinek" - przyznają urzędnicy. "Przyczynił się do tego m.in. większy niż zakładano ruch pojazdów, w tym autobusów komunikacji miejskiej. Duże znaczenie miała też intensywniejsza eksploatacja drogi w związku z budową w tym rejonie II linii" - wyjaśniają.

Prace, które właśnie się rozpoczęły zostały poprzedzone analizą mającą rozstrzygnąć, jakie roboty są konieczne, aby wyremontowana nawierzchnia była bardziej odporna na zużycie. Wykonał ją Instytut Badawczy Dróg i Mostów.

"Zbadaliśmy też stan nawierzchni i podbudowy jezdni. Dzięki temu opracowana została technologia, zapewniająca większą trwałość kamiennej nawierzchni jezdni. Warto dodać, że podobna, trwalsza technologia zostanie wykorzystana podczas rozpoczynającej się wkrótce modernizacji ulicy Miodowej i pl. Krasińskich" - wyjaśniają pracownicy ZDM.

Nowym Światem w jedną stronę

Oprócz Krakowskiego Przedmieścia, rozpoczęto również na Nowym Świecie, gdzie wyremontowane będą zatoki autobusowe przy Foksal i przy Ordynackiej. Na potrzeby tych robót jezdnia w rejonie przystanków została zwężona, a na odcinku pomiędzy rondem de Gaulle’a i Świętokrzyską obowiązuje jeden kierunek ruchu - w stronę Krakowskiego Przedmieścia.

Objazd w przeciwnym kierunku został poprowadzony ulicami: Jasną - Zgoda - Bracką i Kruczą.

Remont Krakowskiego Przedmieścia

kw/mś

Czytaj także: