Na jednopasmowej jezdni Obozowej kierowcy często wyprzedzają na przejściach dla pieszych. Pieszy, by przejść na drugą stronę ulicy, musi pokonać obie jezdnie i torowisko tramwajowe. Jak ocenili drogowcy, niebezpiecznie jest również przy przystankach tramwajowych, które nie posiadają peronów przystankowych. Pasażerowie wsiadają i wysiadają z tramwaju prosto na jezdnię, a kierowcy nie zawsze ustępują im pierwszeństwa.
Wysepki i progi zwalniające
Dlatego Zarząd Dróg Miejskich przygotował projekt poprawy bezpieczeństwa na Obozowej. Obejmuje wszystkie pięć zebr bez sygnalizacji świetlnej pomiędzy Księcia Janusza a aleją Prymasa Tysiąclecia: przy przystanku Dalibora (dwa przejścia) i Magistracka (dwa przejścia) oraz przy Majakowskiego.
Prace już się rozpoczęły. Pierwszy etap wiąże się z wymianą krawężników i przygotowaniem miejsca pod zainstalowanie wysepek. Jak wymieniają dalej drogowcy, każde z przejść zyska dwie wysepki oddzielające jezdnię od torowiska. "Dzięki temu pieszy będzie mógł pokonać przejście "na raty", zaś samo przejście będzie krótsze (jezdnia w jego rejonie będzie miała 3,5 metra). Dodatkowo, ruch zostanie uspokojony progami zwalniającymi zainstalowanymi przed przystankami" - wskazuje ZDM.
Przy okazji, drogowcy poprawią bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Ciołka u zbiegu z Obozową. Zamiast trzeciego pasa ruchu, powstanie tam wyspa dzieląca ruch w obu kierunkach. Azyle powinny się pojawić na Obozowej do końca października.
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o zmianach na niebezpiecznym odcinku jezdni na Ochocie:
Autorka/Autor: katke/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM