W czwartek wieczorem zamknięte zostanie skrzyżowanie Płaskowickiej z aleją Komisji Edukacji Narodowej - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Swoje trasy zmienią autobusy komunikacji miejskiej. Zamknięcie jest związane z budową ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.
Jak wyjaśnia rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska, podczas zamknięcia wykonawca wyasfaltuje rondo. Według zapowiedzi, prace na skrzyżowaniu zakończą się w poniedziałek około godziny 5 rano. - Po zakończeniu tych robót, ruch na Płaskowickiej odcinku od ulicy Polskie Drogi do ulicy Lanciego będzie funkcjonować w docelowym układzie organizacji ruchu - podkreśliła Tarnowska.
Zmiany w rozkładach
W związku z zamknięciem skrzyżowania swoje trasy zmienią autobusy komunikacji miejskiej. Autobusy linii 136 pojadą aleją KEN i ulicą Ciszewskiego do pętli Ursynów Płd. Jadąc w kierunku Młynowa, ominą rejon prac w al. KEN.
Z kolei autobusy linii 503 w czwartek od godz. 22 i w piątek zostaną skierowane na objazd ulicami: Gandhi – Dereniowa – Płaskowickiej do przystanku Stryjeńskich 04 (na Płaskowieckiej, po zachodniej stronie skrzyżowania ulic: Dereniowej, Płaskowickiej i Stryjeńskich), a będą wyjeżdżały w trasy z przystanku Stryjeńskich 02 (na ul. Dereniowej, po płn. stronie skrzyżowania ulic: Dereniowej, Płaskowickiej i Stryjeńskich).
Natomiast w weekend linia 503 będzie kursowała ulicami Gandhi i Dereniową, zawróci na rondzie u zbiegu ulic Płaskowickiej, Dereniowej i Stryjeńskich, żeby dojechać do przystanku Stryjeńskich 02.
Swoją trasę zmienią także autobusy linii nocnej N86, które w obu kierunkach będą jeździły ulicami Dereniową – Stryjeńskich – Belgradzką.
Najdłuższy tunel w Polsce
Trwają prace wykończeniowe na budowie tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Ursynów Zachód do węzła Ursynów Wschód. Całość odcinka ma długość pięciu kilometrów, sam tunel jest najdłuższy w Polsce i ma 2335 metrów. Ruch dla każdego kierunku prowadzony jest oddzielną nawą, w której są po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny. W ciągu tunelu znajduje się dziewięć przejść awaryjnych plus przejazd awaryjny dla służb. Wzdłuż tunelu zlokalizowanych jest 38 nisz alarmowych.
Jak mówił w ubiegłym tygodniu Tomasz Żukowski, dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, chciałby, aby ursynowski odcinek POW został oddany dla kierowców na początku września. - Aby to się zadziało, muszą nastąpić wszystkie niezbędne odbiory, które pozwolą sprawnie i bezpiecznie oddać tę drogę kierowcom - podsumował Żukowski.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to około 4,6 miliardów złotych, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock