Około godz. 19 robotnicy zdjęli bariery, a kierowcy mogli wreszcie przejechać nowym tunelem łączącym ulicę Zwoleńską i Żegańską. - Zaraz po tym, jak został otwarty, zrobiło się delikatne zamieszanie, ale po chwili kierowcy zaczęli korzystać z nowego tunelu – relacjonuje Mateusz Szmelter, reporter tvnwarszawa.pl.
Przejścia wciąż zamknięte
Kierowcy, którzy przez lata zmagali się z korkami przed przejazdem kolejowym, od razu poczują ulgę. Tunel to nie wszystko, przebudowane zostały także okoliczne ulice. Żegańska ma teraz dwie jezdnie. Na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej powstały dwa nowe ronda, a to przy ul. Pożaryskiego zostało przebudowane.
Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej są na północ od miejsca, gdzie kiedyś był przejazd przez tory kolejowe, natomiast istniejące (i wyremontowane) fragmenty ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego to teraz drogi lokalne.
Piesi ma poprawę sytuacji muszą jeszcze zaczekać. Jak informuje ratusz, przejścia podziemne pod ul. Patriotów i ul. Żegańską zostaną otwarte dopiero w listopadzie (urzędnicy nie precyzują kiedy).
Wycięte drzewa, rozebrane budynki
Z powodu budowy tunelu i podziemnych przejść trzeba było wyciąć znajdujące się tam drzewa i rozebrać budynki. O rozbiórce jednego z domów pisaliśmy w styczniu.
Po zakończeniu prac posadzono ponad 120 drzew (klonów, lip, świerków) i prawie 15 tys. krzewów (takich jak berberys, dereń, irga, forsycja, tawuła, bez, jałowiec, róże).
Całkowity koszt inwestycji wraz z odszkodowaniami za grunty to 148 mln zł.
Kierowcy w nowym tunelu
ran/b