"W ciągu dnia ruch będzie sterowny ręcznie a w nocy (20 - 6) za pomocą sygnalizacji świetlnej. Prędkość będzie ograniczona do 50 km/h" - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Rzeczniczka przekazała zalecaną trasę objazdu. Jest on poprowadzony z krajowej "pięćdziesiątki" na węźle Wiskitki, na autostradę A2, dalej do węzła Konotopa następnie drogą ekspresową S2 (Południową Obwodnicą Warszawy) do węzła Lubelska na S17 lub do węzła Mińsk Mazowiecki na autostradzie A2.
Zakres prac
Remont obejmuje wymianę dylatacji oraz ułożenie nowej nawierzchni na moście i jego dojazdach. Przewidywane jest także zabezpieczenie przed korozją konstrukcji nośnej. Naprawione zostaną systemy odwodnienia, a także bariery ochronne wraz z balustradami na moście i jego dojazdach.
Wykonawcą zadania jest firma B2. Umowa o wartości ok. 10,5 mln zł zostanie wykonana w ciągu siedmiu miesięcy. Oznacza to, że zakończenie remontu przewidziane zostało w lutym 2023 r.
Historia mostu
Most w Górze Kalwarii wybudowany został w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia, tj. w 1954 r. Zmodernizowany został w 1998 r. poprzez wykonany remont i wzmocnienie konstrukcji mostu. Całkowita długość przeprawy wynosi 640 m.
Informowaliśmy, że rusza budowa parkingu pod placem Powstańców Warszawy:
Autorka/Autor: mg/r
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA