WOW to droga ekspresowa (S17), która od wschodu zamknie ring warszawskiej obwodnicy. Łączyć się będzie z Południową Obwodnicą Warszawy (węzeł Lubelska) oraz z Trasą S8 (węzeł Drewnica). To w sumie ponad 20 km nowej trasy.Drogowcy złożyli właśnie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej 13,8 km od węzła Drewnica do węzła Zakręt.
CZYTAJ WIĘCEJ O PRZEBIEGU TRASY.
Bez tunelu
"Preferowany przez inwestora wariant rekomendowany we wniosku, został wybrany na podstawie Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowego (którego częścią jest Raport Oddziaływania na Środowisko). W analizie brano pod uwagę wymagania środowiskowe w tym komfort okolicznych mieszkańców, prognozowany ruch, technologię budowy i geologie terenów przez które przechodzi obwodnica" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wariant ten zakłada przebieg m.in. przez Sulejówek, ale bez tunelu w Wesołej. I właśnie jego brak w planach drogowców nie podoba się mieszkańcom i władzom tej części Warszawy. Podczas burzliwej nadzwyczajnej sesji rada dzielnicy samorządowcy przyjęli stanowisko sprzeciwiające się przebiegowi Wschodniej Obwodnicy Warszawy przez teren dzielnicy.
CZYTAJ WIĘCEJ O ARGUMENTACH MIESZKAŃCÓW.
"Analiza pozostałych wariantów, w tym też ten przechodzący, przez Wesołą tunelem, również zostały przekazane do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wraz z wnioskiem o wydanie Decyzji Środowiskowej" – zastrzega GDDKiA.
Drogowcy przypominają, że stanowisko na temat przebiegu trasy zainteresowani będą mogli wyrazić w trakcie konsultacji społecznych. "Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która to dopiero ostatecznie wskaże przebieg trasy" – tłumaczy Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
RDOŚ wskaże później preferowany wariant.
W tym rejonie miał powstać węzeł Wesoła (nagranie archiwalne)
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl