Oferty dotyczą budowy blisko 15-kilometrowego odcinka B (od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ) trasy ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca.
Jak informuje GDDKiA, najniższą cenę 388,6 mln zł zaoferował IDS-BUD S.A, natomiast najwyższą - 500,2 mln zł ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A.
2 jezdnie po 2 pasy
- Przyszły wykonawca zadania B zaprojektuje oraz wybuduje 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 m pod budowę w przyszłości 3 pasa ruchu. Ponadto wybuduje węzły Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, wiadukty, mosty, miejsca obsługi podróżnych, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą - wylicza Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.
Dodaje, że wszyscy startujący w przetargu zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz 10-letni okres gwarancji jakości.
W pierwszym etapie przetargu złożono 19 wniosków. Wszystkie przeszły pozytywną weryfikację, a firmy otrzymały zaproszenia do składania ofert. Ostatecznie zdecydowało się na to 12 z nich.
Inwestor będzie je oceniał według kryteriów: ceny, okresu gwarancji i terminu realizacji.
29 km wylotówki
W przypadku braku odwołań termin podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą zaplanowano na połowę roku.
Na początku kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na odcinek C – od węzła Tarczyn Północ do początków grójeckiej obwodnicy. Informowaliśmy o tym na tvnwarszawa.pl.
Cała inwestycja - 29 km trasy podzielono na trzy odcinki: węzeł Warszawa Lotnisko - Lesznowola (6,6 km), Lesznowola - Tarczyn (14,8 km), Tarczyn - obwodnica Grójca (7,9 km). Powstaną na niej następujące węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.
Zobacz także jak wygląda budowa S8 - obwodnicy Marek:
Powstaje obwodnica Marek
Powstaje obwodnica Marek
skw/ran
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA/Łukasz Jóźwiak