Umowa została podpisana z firmą SKANSKA. Jak zapewnia ZMID, prace mają być zrealizowane w przeciągu 32 miesięcy, czyli blisko trzech lat, a ich koszt to 87,5 miliona złotych.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO>>
Na przebudowanym fragmencie Trasy Łazienkowskiej o długości około 400 metrów, poza jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.
ZMID informuje, że zgodnie z umową wykonawca ma pięć miesięcy na prace przygotowawcze, w tym na opracowanie i uzgodnienie projektów organizacji ruchu, które będą obowiązywać w trakcie inwestycji.
W czasie przebudowy będzie możliwość przejazdu
"W związku z tym, że Trasa Łazienkowska jest drogą mocno obciążoną ruchem, jej przebudowa wymaga zmian w zasadach poruszaniu się na dużym obszarze miasta. Możliwość przejazdu Trasą Łazienkowską ma być zachowana przez cały czas prowadzenia robót. W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów przejazd będzie możliwy po drugim obiekcie. Następnie ruch zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi" - zapewniają drogowcy.
Dodają, że nowe wiadukty zostaną wybudowane zgodnie z obowiązującymi, wyższymi standardami w zakresie dostępności i wytrzymałości obiektów.
Pod koniec kwietnia informowaliśmy na tvnwarszawa.pl o przetargu na wykonawcę remontu Trasy Łazienkowskiej. Wyjaśnialiśmy, że stan wiaduktów po 46 latach eksploatacji wymaga przebudowy. Od spodu odpadają kawałki betonu, konstrukcję podtrzymują podpory, a przechodniów i auta przejeżdżające przez rondo Sedlaczka chroni siatka. Póki co doraźnym rozwiązaniem na odcinku Trasy Łazienkowskiej wiodącym przez wiadukty obowiązują ograniczenia prędkości do 40 kilometrów na godzinę.
Autorka/Autor: katke
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZMID