Ratusz w obliczu pandemii zdecydował o zawieszeniu działalności wszystkich 35 stacjonarnych punktów nieodpłatnej pomocy prawnej. - Nie mogliśmy zostawić warszawiaków bez pomocy prawnej, dlatego najszybciej jak to możliwe uruchomiliśmy możliwość udzielania porad zdalnie, telefonicznie i za pomocą mediów elektronicznych – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Co zrobić?
Warszawiacy, którzy chcą uzyskać nieodpłatną poradę, powinni przesłać skan podpisanego oświadczenia (w formacie pdf lub jpg) na adres wybranego punktu pomocy prawnej prowadzonego przez adwokata i radcę prawnego, organizacje pozarządowe lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego prowadzonego przez organizację pozarządową. Mogą to zrobić za pośrednictwem maila albo telefonu komórkowego.
Harmonogram pracy punktów pomocy prawnejKto może skorzystać?
Z nieodpłatnej pomocy prawnej mogą skorzystać osoby fizyczne, które są w trudnej sytuacji finansowej. Porady są udzielane najczęściej osobom ubogim i bezdomnym, całkowicie niezdolnym do pracy, osobom posiadającym orzeczenie o znacznym albo umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, seniorom, kombatantom i weteranom oraz posiadaczom Karty Dużej Rodziny.
Mieszkańcy stolicy mogą korzystać z bezpłatnych porad od 2008 roku. Od 2016 w 35 punktach na terenie całego miasta.
Od początku świadczenia Nieodpłatnej Pomocy Prawnej udzielono ponad 71 tysięcy porad. Pomoc najczęściej dotyczy prawa cywilnego, spraw rodzinnych i administracyjnych.
Autorka/Autor: kz/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock