Jak zdradza szef ZTM, nie wszystkie rozwiązania z zaprezentowanego na berlińskich targach wnętrza pociągów Inspiro sprawdzają się w praktyce. - To pierwsze spojrzenie na gotowe wagony. Technicznie wszystko jest w porządku, ale ten pociąg nie jest w fazie skończonej w części pasażerskiej. Spotkamy się na spokojnie po targach i będziemy rozmawiać o niektórych detalach - mówi Leszek Ruta, dyrektor ZTM.
Jak czytamy na portalu "Rynek Kolejowy", chodzi m.in. o ekrany, które zostaną zamontowane prawdopodobnie z boku, na ścianach.
Ma być też uzgodniona kwestia miejsca dla niepełnosprawnych.
Mimo możliwych zmian kosmetycznych w wystroju, zdaniem Ruty, wagon został przygotowane zgodnie z oczekiwaniami urzedników np. w kwestii układu siedzeń czy wprowadzenia warszawskich barw.
Na torach w przyszłym roku
Firma Siemens wagony Inspiro zaprezentowała na targach Innotrans w Berlinie. Pociąg jest wykonywany na zlecenie warszawskiego Metra.
Produkcja nowoczesnych i szybkich Inspiro ruszyła w lutym tego roku. Stolica ma być pierwszym miastem na świecie, które zacznie eksploatować ten tabor. 35 sześciowagonowych pociągów będzie kosztować ponad miliard złotych.
Pierwsze z nich wyjadą na tory I linii w przyszłym roku - podaje metro. Później mają też obsługiwać II linię.
Siemens Inspiro
bf/roody
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie