Nie dość, że zostawią E-4 i E-8, to jeszcze puszczą nowym mostem 511. ZTM uwzgędnił sugestie warszawiaków i wycofał się z kontrowersyjnych dla nich zmian. - To nie będzie rewolucja, ale rozwój - przekonują urzędnicy, prezentując zmieniony projekt.
Takie zmiany w projekcie komunikacji po otwarciu mostu Marii Skłodowskiej-Curie proponowali także internauci tvnwarszawa.pl. ZTM posłuchał pasażerów. Skorygowano projekt zmian w komunikacji. Znacznie.
Bez rewolucji
- Zmiany będą, ale nie rewolucyjne - pisze rzecznik ZTM Igor Krajnow w komunikacie rozesłanym do mediów. - Wynika to z faktu, że nie można obecnie dokładnie przewidzieć, jak otwarcie mostu wpłynie na zachowania komunikacyjne pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców samochodów osobowych. Nie wiadomo, czy wzmożony ruch samochodów osobowych nie spowoduje dużych utrudnień w kursowaniu linii autobusowych mostem, na którym nie będzie buspasa. Przypominamy, że docelowo podstawową rolę komunikacyjną na moście będzie pełnił tramwaj - tłumaczy Krajnow.
- Pasażerowie przyzwyczajeni do przejazdu autobusami buspasem na ul. Modlińskiej i przesiadki do metra na stacji Marymont zachowają nadal taką możliwość - podsumowuje.
Oto nowy projekt organizacji ruchu w północnej części Warszawy, który zostanie wprowadzony po otwarciu mostu Skłodowskiej-Curie:
1. Na swoich obecnych trasach zostaną: 508, E-4 i E-8.
2. Nie zmieni się trasa 503
Na jej trasie zostanie jedynie uruchomiony dodatkowo jeden przystanek – Ordynacka.
3. Trochę zmodyfikują trasę 510
Jak informuje ZTM, autobus nie będzie wycofany z al. Jana Pawła II.
Zmiana będzie polegać na tym, że jadąc w kierunku Nowodworów, autobusy tej linii skręcą w lewo w ul. Włościańską, przejadą obok pętli Metro Marymont i na Trasę AK zjadą przez ul. Żelazowską, tak by na przystanku Park Kaskada wspólnie z liniami 186 i 508 zabierały na Białołękę pasażerów z metra i tramwaju.
4. Trzy linie na moście Marii Skłodowskiej-Curie
Jako uzupełnienie tego układu uruchomione zostaną, planowane wcześniej, dwie nowe linie: 101 i 404, które będą kursowały przez most Skłodowskiej-Curie. Będą kursowały na trasie: NOWODWORY – Światowida – Myśliborska – most Skłodowskiej-Curie – METRO MŁOCINY.
Linia 101 będzie kursowała codziennie a linia 404 będzie linią przyspieszoną, kursującą tylko w dni powszednie, w godzinach szczytu. Będzie się zatrzymywała na przystankach: NOWODWORY, STEFANIKA, MEHOFFERA, TARCHOMIN, MYŚLIBORSKA, PORAJÓW, METRO MŁOCINY.
Dodatkowo, przez nową przeprawę zostanie skierowana linia 511. Będzie kursowała na trasie: DĄBRÓWKA WIŚLANA – Modlińska – most Skłodowskiej-Curie – METRO MŁOCINY. Będzie się zatrzymywała na przystankach: DĄBRÓWKA WIŚLANA, POETÓW, HENRYKÓW, KLASYKÓW, BIAŁOŁĘKA-RATUSZ, OBRAZKOWA, METRO MŁOCINY.
Mieszkańcy Legionowa i Jabłonny, którzy przyjeżdżają do Warszawy liniami 723 i 731 będą się mogli przesiąść do linii 511 na przystanku Poetów lub – tak jak obecnie – na przystanku BIAŁOŁĘKA-RATUSZ, z którego będzie odjeżdżać zarówno linia 511 na Młociny, jak i linie 508 i 510 do Marymontu oraz linia 503 do pl. Wilsona.
W związku ze skierowaniem linii 511 przez przystanek OBRAZKOWA, w celu umożliwienia wygodnych przesiadek pasażerom jadącym w kierunku Bukowa, przystanki OBRAZKOWA zostaną także uruchomione na trasach linii 503, 508, 509, 510 i 516 - informuje ZTM.
"Będą analizy na bieżąco"
- Po wprowadzeniu w życie nowego układu komunikacyjnego ZTM będzie obserwował sytuację komunikacyjną w tej części Warszawy - informuje rzecznik. - Będzie także bardzo uważnie analizować opinie pasażerów. Nie wykluczamy również, że będą wprowadzane korekty do tego układu linii - zapewnia.
Otwarcie mostu
Część drogowa mostu Marii Skłodowskiej-Curie ma być ukończona do końca stycznia tego roku. W lutym ZMID złoży do nadzoru budowlanego wniosek o pozwolenie na użytkowanie. Niegotowa będzie część tramwajowa. Na zakończenie wszystkich prac wykonawca ma czas do 30 czerwca 2012 roku.
Co sądzicie o zmienionym projecie? Piszcie na naszym forum.
ZTM//mz