Każdy, kto jeździ Wisłostradą, bez trudu dostrzeże żółte kratownice, które od lat podpierają estakady mostu Łazienkowskiego. Niektóre stoją tam już tak długo, że same zaczęły korodować.
Cztery lata temu drogowcy zbudowali od nowa ślimaki po praskiej stronie - były w katastrofalnym stanie. Teraz przyszedł czas na przebudowę dziewięciu kolejnych estakad - ośmiu na węźle trasy z Wisłostradą i jednej na węźle z Wałem Miedzeszyńskim.
Zburzą i zbudują nowe
Jak informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, stare estakady zostaną rozebrane. Na ich miejscu staną nowe, o łącznej długości 1420 metrów.
Jak będzie wyglądać organizacja ruchu podczas prowadzonych prac, na razie nie wiadomo.
– To wykonawca ją ustala z inżynierem ruchu, najprawdopodobniej będą rozbierane po dwie estakady – wyjaśnia Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. - Z pewnością będą utrudnienia w ruchu – ostrzega rzeczniczka.
Chodniki, budowa pasa, wymiana nawierzchni
Prace obejmą również dobudowę nowego pasa ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z Trasy Łazienkowskiej na ul. Czerniakowską w kierunku Wilanowa do skrzyżowania z ul. Łazienkowską, o długości 140 metrów, a także przebudowę chodników, dróg dojazdowych i zieleni, budowę elementów systemu odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wymianę chodników od skrzyżowania z ul. Górnośląską do skrzyżowania z ul. Łazienkowską.
Wykonawca będzie musiał przebudować także oświetlenie, sieć telekomunikacyjną, elektroenergetyczną i kanalizację. Ponadto przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Czerniakowskiej i Łazienkowskiej.
Czas do 3 stycznia
Firmy zainteresowane zamówieniem mają czas do 3 stycznia 2013 roku na złożenie oferty. - Jeżeli wszystko przebiegnie sprawnie, prace rozbiórkowe mogą rozpocząć się jeszcze zimą 2013 – informuje Gajewska.
Czas realizacji inwestycji to 24 miesiące od dnia podpisania umowy.
Będą burzyć estakady
su//ec/roody
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl