Budowniczowie stacji metra Stadion dotarli siedem metrów w głąb ziemi. Powstaje tam główna część stacji – peron, z którego pasażerowie będą wchodzili do podziemnej kolejki.
"Objętość urobku wybranego z samego tylko poziomu -2 to ponad 6300 metrów sześciennych. Stanowi ona zaledwie połowę ogólnej ilości gruntu, jaką musimy wydobyć z tej części kondygnacji, aby odsłonić poziom płyty peronowej" – czytamy w dzienniku budowy na stronie wykonawcy.
Nawet 12 metrów w dół
W samym sercu placu budowy powstaje też hala, w której kasować będziemy bilety, a także peronowa. Docelowo robotnicy chcą zejść do poziomu 10 metrów pod stropem górnym, w niektórych częściach zajrzą jeszcze 2 metry niżej.
W miejscu, gdzie budowana jest stacja, powstają także tory odstawcze sięgające ul. Sokolej. "Na obszarze rozciągającym się tuż przy nasypie kolejowym - od wysokości przejścia tunelowego kierującego podróżnych na stację PKP w stronę Stadionu Narodowego - trwa budowa ponad 270 metrowego obiektu" - wyjaśnia wykonawca.
Ściany szczelinowe torów odstawczych są już gotowe. Teraz będą trwały prace zbrojeniowe, betonowane będą poszczególne sekcje stropu górnego.
ran/b
Źródło zdjęcia głównego: M. Żuchowski /budowametra.pl