- Jesteśmy dumni, że możemy gościć nasz sztandarowy produkt na Grochowie. Jestem bardzo zadowolony, że ten pociąg przyjechał do nas i tutaj będzie utrzymywany i serwisowany – powiedział Michał Zamorski, dyrektor zakładu centralnego PKP Intercity.
Najpierw pociąg przemknął przez Warszawę. Później wykonywany w nim był pierwszy przegląd.
Zamorski bardzo chwalił komfort jazdy nowym pociągiem. Mówił, że odczują go zarówno pracownicy, jak i pasażerowie.
Zajrzyj do pendolino:
Zajrzyj do pendolino
Coraz szybciej
Skład jest pierwszym z dwudziestu zakupionych przez PKP Intercity. Do ruchu ma być dopuszczony w maju 2014 roku, a w grudniu przyszłego roku ma osiągać prędkość ok. 200 km/h. Później prędkość zostanie zwiększona do 220 i 230 km/h.
Pierwszy z dwudziestu
Pendolino będą dostarczane do Polski sukcesywnie. Koszt 20 składów to 400 mln euro.
Pierwszy pociąg pendolino przyjechał do Polski z Włoch 11 sierpnia. Ważący ponad 400 ton skład został przyholowany przez lokomotywę towarową wprost na Dworzec Główny we Wrocławiu. Przez 3,5 godziny luksusowy pociąg zwiedziło cztery tysiące osób. Później nowość była testowana na torze w Żmigrodzie.
Zakup pendolino oznacza krótszy czas podróżowania koleją. Według przedstawicieli PKP Intercity, szacowany czas przejazdu z północy na południe Polski wyniesie 5 godzin. Podróż z Warszawy do Wrocławia ma się skrócić do 3,5 godziny.
Pendolino z pokładu Błękitnego24
Testy pendolino
lata/mz