Drogowcy ogłosili w środę przetargi na projekt i budowę ekspresowej trasy S7 między Napierkami (za Mławą) a Płońskiem. To popularna trasa wyjazdowa nad morze oraz na Mazury.
Zadanie podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Łącznie to ponad 71 km nowej trasy w granicach województwa mazowieckiego. Choć ten fragment "siódemki" jest oddalony od stolicy, to jest to jednak główna droga wyjazdowa dla wielu warszawiaków planujących wypoczynek nad morzem i na Mazurach.
Długa procedura
Przetargi ogłoszono w trybie ograniczonym. – Oznacza to, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszonych zostanie maksymalnie 20 wykonawców, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu – tłumaczy Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przy wybieraniu wykonawców brane będą pod uwagę trzy kryteria oceny ofert – cena, czas wykonania (wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące) oraz okres gwarancji. Drogowcy czekają do 26 października na oferty. Umowa z wykonawcami mają być podpisane w grudniu 2016 roku.
Gotowa za 5 lat
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania.
- Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2020 r. – dodaje Głębocki.
Szacunkowy koszt budowy S7 Napierki – Płońsk to łącznie ok. 2,5 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.
jb/sk
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA