Na to, by zbudować łącznik z podziemną kolejką, musiał się zgodzić Zarządu Transportu Miejskiego, spółki Metro Warszawskie i wykonawcy II linii metra. Nowy Sezam może zostać połączony z peronem stacji Świętokrzyska. Architekci z firmy Juvenes, którzy przygotowywali projekt Nowego Sezamu zaproponowali, żeby prowadziło w jego podcienie. Zaprojektowali również schody ruchome prowadzące z antresoli stacji prosto do podziemnego poziomu usługowego budynku.
Początkowo wyjście miało znajdować się przy przejściu dla pieszych na ulicy Marszałkowskiej. Wtedy utrudniałoby korzystanie z zebry. Przesunięcie wyjścia ze stacji metra na teren spółdzielni Społem, zapewni zachowanie pełnej szerokości chodnika ulicy Marszałkowskiej, a także wygodne dojście do przejścia dla pieszych.
Sklepy, parking, biura
Dziesięciopiętrowy budynek z trzema kondygnacjami podziemnymi powstanie na działce o powierzchni prawie 3 tys metrów kwadratowych, w miejscu obecnego domu handlowego "Sezam". Znajdą się w nim sklepy i powierzchnie biurowe. Na kondygnacjach -1, 0 i +1 zaprojektowano lokale usługowo-handlowe i gastronomiczne. Na dwóch najniższych, podziemnych poziomach, znajdzie się parking na 112 miejsc. Pozostałe piętra, ponad sklepami, przeznaczono na biura.
Obiekt będzie miał ponad 41 metrów wysokości i 13,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. Realizację przygotowuje BBI Development NFI wspólnie z WSS Społem. Projekt powstał w pracowni Juvenes. Inwestor w najbliższym czasie wystąpi o pozwolenie na budowę.
"Nowy Sezam" zostanie zaprezentowana na międzynarodowych targach nieruchomościowych MIPIM, które odbędą się między 12 a 15 marca w Cannes.
wp//ec
Źródło zdjęcia głównego: mat. inwestora