Tym samym potwierdziły się informacje, które podawaliśmy we wrześniu.
- Koszty usunięcuia awarii zostaną pokryte z naszego ubezpieczenia – potwierdza Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy konsorcjum AGP Metro, które buduje podziemną kolejkę. Cała inwestycja jest ubezpieczona na 400 milionów złotych.
Na razie nie wiadomo, ile dokładnie wyniosą koszty usuwania awarii. Jak informowała prezydent miasta, będzie to co najmniej kilka milionów złotych.
Awaria i objazdy
Awaria na budowie metra miała miejsce w nocy z 13 na 14 sierpnia. Pracownicy wykonujący północny łącznik pomiędzy zachodnim a wschodnim blokiem stacji, natrafili na ciek wodny, nieuwzględniony wcześniej na mapach geologicznych.
Spod tunelu Wisłostrady ubyło ok. 6 tys. metrów sześciennych mieszanki wodno-piaskowej. Do zawału doszło w miejscu budowy stacji Powiśle. W ostatniej chwili ewakuowano ludzi, część maszyn zostało zalanych wodą. Ze względów bezpieczeństwa tunel Wisłostrady trzeba było zamknąć.
Po kilkudniowych pracach przygotowawczych uruchomiono przejazd nadwiślańskim bulwarem w kierunku północnym i Wybrzeżem Kościuszkowskim w przeciwną stronę. Natomiast lej pod tunelem wypełniono zastrzykami ze specjalnej mieszanki. Według obietnic urzędników ma być przejezdny jeszcze w grudniu.
Sierpniowa awaria na budowie metra
Październikowa awaria na budowie metra przy ul. Świętokrzyskiej
bf//ec