Trwają ostatnie przygotowania do tej gigantycznej inwestycji nie tylko dla stolicy. Północna Obwodnica Warszawy, która idzie do generalnej przebudowy, to fragment międzynarodowej drogi z krajów nadbałtyckich na zachód Europy, a także z nad morza na południe Polski.
5 kilometrów, 59 zjazdów i estakad
Przez dwa lata drogowcy prawie od podstaw wybudują około 5 kilometrów drogi przez miasto, wyremontują 59 zjazdów, estakad i wiaduktów w tym most Grota- Roweckiego. - Na moście przybędą dwa pasy, a cała trasa zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej - wyjaśnia Łukasz Wieczorek, reporter programu "Polska i Świat" TVN24.
"Może być armagedon"
Prace ruszą w październiku. – Rozpocznie się wtedy rozbiórka i przebudowa podziemnej infrastruktury - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie trwa ustalanie z miastem, jak na czas remontu będzie wyglądała organizacja ruchu. Możliwe, że na moście będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. – Może być armagedon, ale po paru tygodniach się sytuacja uspokoi - przewiduje Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.
Trasa ma być gotowa w październiku 2015 roku.
Koszt całej inwestycji to 800 milionów złotych.
su/mz