Trasa Armii Krajowej - to tu na początku czerwca pływały samochody. O tym potopie kierowcy pewnie zapomnieli, ale to ciągle jedna z najgorszych tras w kraju. Koleiny na jezdni mają kilka centymetrów. Na szczęście droga od października idzie do remontu. Możemy się spodziewać utrudnień.
Trwają ostatnie przygotowania do tej gigantycznej inwestycji nie tylko dla stolicy. Północna Obwodnica Warszawy, która idzie do generalnej przebudowy, to fragment międzynarodowej drogi z krajów nadbałtyckich na zachód Europy, a także z nad morza na południe Polski.
5 kilometrów, 59 zjazdów i estakad
Przez dwa lata drogowcy prawie od podstaw wybudują około 5 kilometrów drogi przez miasto, wyremontują 59 zjazdów, estakad i wiaduktów w tym most Grota- Roweckiego. - Na moście przybędą dwa pasy, a cała trasa zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej - wyjaśnia Łukasz Wieczorek, reporter programu "Polska i Świat" TVN24.
"Może być armagedon"
Prace ruszą w październiku. – Rozpocznie się wtedy rozbiórka i przebudowa podziemnej infrastruktury - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie trwa ustalanie z miastem, jak na czas remontu będzie wyglądała organizacja ruchu. Możliwe, że na moście będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. – Może być armagedon, ale po paru tygodniach się sytuacja uspokoi - przewiduje Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.
Trasa ma być gotowa w październiku 2015 roku.
Koszt całej inwestycji to 800 milionów złotych.
su/mz