Kilkadziesiąt dodatkowych kursów i autobusy przegubowe zamiast 12-metrowych. Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza zmiany na liniach kursujących do Ursusa i dzielnicy Włochy. One też odczują skutki zamknięcia torów do Grodziska.
W czasie trwającej co najmniej 12 miesięcy modernizacji torów zamknięte będą przystanki PKP Włochy, PKP Ursus i PKP Ursus Niedźwiadek. W zamian na ulice wyjadą dodatkowe autobusy. Na wielu liniach 12-metrowe pojazdy zostaną zastąpione pojemniejszymi, przegubowymi.
W okolice przystanku Warszawa Włochy dojechać można będzie autobusami linii 127, 178, 191, 716, 194, oraz zastępczą linią autobusową ZG.
Do stacji Warszawa Ursus kursować będą linie 178, 187, 191, 194, 517, 716 oraz zastępcza linia autobusowa ZG.
Z kolei do krańca Ursus Niedźwiadek dojedziemy liniami 187, 194,517, 716.
Dwa razy więcej
ZTM zapowiada, że linia 517 kursować będzie ze zdwojoną częstotliwością. W szczycie autobusy odjeżdżać będą nawet co 5 minut. Wprowadzone zostaną też dodatkowe kursy na trasie skróconej z Ursusa do Placu Trzech Krzyży.
Dwa razy więcej kursów zaplanowano również na linii 127 - w szczycie nawet co 7 minut. Pojawią się też kursy dodatkowe na trasie z Włoch do ulicy Emilii Plater. W dni wolne od pracy autobusy 127 będą jeździły co 15 minut.
Mieszkańcy Skoroszy mogą liczyć na częstsze odjazdy linii 178 - w szczycie autobusy jeździć będą co 7 minut. ZTM wprowadzi też dodatkowe kursy do Ronda Daszyńskiego.
Przez cały okres trwania utrudnień linie 191 oraz 716 obsługiwane będą autobusami przegubowymi. A linia 177 zyska dodatkowe połączenia na trasie pomiędzy Skoroszami a Aleją Krakowską.
Węzeł Aleje Jerozolimskie
ZTM planuje też stworzenie węzła przesiadkowego w Alejach Jerozolimskich, na wysokości torów kolejowych. Będzie można się tam przesiąść do pociągów Kolei Mazowieckich, Warszawskiej Kolei Dojazdowej a także pociągu SKM linii S1, która zostanie skierowany do Służewca.
md/r