Jak już informowaliśmy, w środę Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego zakończył kontrolę wszystkich stacji II linii metra. Jako ostatnią inspektorzy skontrolowali "Stadion Narodowy".
- Odbiory się zakończyły. Wszystkie decyzje zostały wydane. Teraz trwają jazdy testowe, które będą trwały tyle, ile będzie to konieczne - poinformował na sesji Wojciechowicz.
Jazdy testowe są ostatnim etapem przed oddaniem do użytku II linii metra. Jak informowała wcześniej Anna Bartoń z Metra Warszawskiego, potrwają one około dwóch tygodni.
Metro z opóźnieniem
W listopadzie ubiegłego roku prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.
6 kilometrów trasy i 7 stacji
Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.
Przejazd II linią metra
jk/PAP//ec