Poprzedni przetarg w tej sprawie, ogłoszony przez ZTM jeszcze w czerwcu został unieważniony, ponieważ złożone oferty przekraczały budżet przeznaczony na projekt węzła. Miasto zamierzało wydać na ten cel 713 tys. zł. Natomiast propozycje, które wpłynęły opiewały na ponad milion.
Dziewięć miesięcy na prace
Stąd ponowne rozpisanie przetargu. ZTM przypomina, że do zadań wykonawcy projektu należeć będzie m.in. sprawdzenie stanu istniejącego skrzyżowania, opracowanie dokumentacji projektowej, nowej organizacji ruchu, a także zdobycie wszystkich pozwoleń niezbędnych do realizacji inwestycji.
Na przygotowanie całej dokumentacji wykonawca będzie miał dziewięć miesięcy od dnia podpisania umowy.
Wygodne przesiadki
Nowe skrzyżowanie planowane jest między istniejącymi skrzyżowaniami Modlińskiej z ulicami Prząśniczek i Winorośli. - Głównym założeniem tej inwestycji jest umożliwienie bezpośredniego przejazdu z ul. Modlińskiej do końcowego odcinka ul. Światowida. To właśnie tam planowana jest budowa węzła przesiadkowego Winnica, obok pętli autobusowej i tramwajowej - wyjaśniają urzędnicy.
I dodają: - Realizacja tego przedsięwzięcia zapewni dogodne połączenie dla mieszkańców Białołęki z pozostałymi dzielnicami Warszawy za pośrednictwem komunikacji publicznej.
Termin składania ofert mija 28 lipca.
Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, przy węźle przesiadkowym powstanie parking P+R. W lutym tego roku ratusz przekazał, że pętlę uda się zbudować w 2021 roku, a węzeł z parkingiem w 2023 roku. Terminy są odległe, bo wciąż nie udało się pozyskać wszystkich gruntów.
W lutym pierwszy tramwaj dojechał na Nowodwory:
Tramwaj z Nowodworów
Tramwaj z Nowodworów
kw/pm
Źródło zdjęcia głównego: ZTM