We wtorek we wczesnych godzinach porannych tramwaje rozpoczęły kursowanie nowymi torami w ciągu ulicy Kasprzaka. Pomiędzy Wolską i Skierniewicką powstało ponad dwa kilometry torów. Budowa trwała dwa lata.
Choć pierwsze składy na tory w ciągu ulicy Kasprzaka wyjechały wcześnie rano, to oficjalne otwarcie nowej trasy z udziałem prezydenta Warszawy, radnych i władz dzielnicy nastąpiło około godziny 7 w rejonie pętli przy Cmentarzu Wolskim.
- Dokładnie dwa lata temu rozpoczynaliśmy tę inwestycję. Jest skończona. Tramwaj na Kasprzaka ruszył - powiedział Rafał Trzaskowski.
Prezydent zapewnił, że inwestycja ułatwi życie mieszkańcom Odolan i okolic Jana Kazimierza. - Będą mogli łatwiej dotrzeć do stacji metra lub stacji PKP Wola - mówił.
Zmiany w rozkładach
Od wtorku po nowych torach na ulicy Kasprzaka jeżdżą tramwaje linii 10, 11, 26 i 27. Zarząd Transportu Miejskiego przekazał, że częstotliwość kursowania wynosi 8 minut w godzinach szczytu i 12 poza nim.
"Jedenastka" jest linią "szczytową" – tramwaje kursują tylko w dni powszednie w godzinach szczytów komunikacyjnych. Tramwaje linii 13 dojeżdżają do przystanków PKP Wola (Wolska), na ulicy Wolskiej za skrzyżowaniem z al. Prymasa Tysiąclecia. Na swojej trasie między Cmentarzem Wolskim a stacją metra Płocka zostały autobusy linii zastępczej Z26, a tramwaje linii 73 i 76 przestały kursować.
W drugim etapie, od 25 marca, tramwaje wrócą na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej. Tramwaje linii 10 i 11 zostaną na swoich trasach. Trasa linii 13 wydłuży się do Cmentarza Wolskiego. Zmienią się trasy linii 26 i 27 – tramwaje pojadą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka. Przestaną kursować autobusy linii Z26.
Obydwie inwestycje miały zakończyć się 25 marca.
Ponad dwa kilometry nowych torów
Tramwajarze zbudowali ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizowali ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. W ramach inwestycji tramwajarze zasadzą 94 nowe drzewa. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych i skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka, a także w obrębie inwestycji. Tory na Kasprzaka zostały obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie