W październiku informowaliśmy o rozstrzygnięciu przetargu na budowę tramwaju do Dworca Zachodniego. Tramwaje Warszawskie wybrały wtedy ofertę konsorcjum Balzola Polska i Lantania SA za 365 mln 523 tys. zł. Ale do podpisania umowy nie doszło.
"Pierwotnie dokonany wybór został unieważniony w wyniku wniesionego odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przyczyną unieważnienia było ujawnienie podczas postępowania odwoławczego nowych okoliczności dotyczących doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia przez wybranego wykonawcę. W wyniku ponownego badania i oceny jako najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum ZUE S.A. i FABE Polska sp. z o.o., które zaoferowało cenę 362 628 mln zł" - poinformowały w tym tygodniu Tramwaje Warszawskie.
"Podpisanie umowy będzie możliwe po zakończeniu procedur formalnych – m. in. jeśli nie wpłyną żadne odwołania oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych" - wyjaśniono w komunikacie.
Od Dworca Zachodniego do Grójeckiej
Krótka, bo licząca tylko 1,6 km trasa, częściowo będzie przebiegać w tunelu, który biegł będzie pod Alejami Jerozolimskimi, Parkiem Pięciu Sióstr oraz pod ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Podziemny przystanek końcowy będzie zlokalizowany w okolicy peronów WKD. Prosto z przystanku będzie można wyjść na poziom -1, do przejścia podziemnego.
Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha wepnie się istniejącą sieć tramwajową.
Odcinek od Dworca Zachodniego do ulicy Grójeckiej jest fragmentem większej inwestycji - budowy linii tramwajowej od ulicy Kasprzaka na Woli do Wilanowa.
Autorka/Autor: dg/PKoz
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie