Od czwartku, 26 października, kierowcy skorzystają już z dwóch jezdni ulicy Lazurowej. Na swoje stałe trasy wróci też kilka linii autobusowych.
Na 500-metrowym odcinku ulicy Lazurowej, pomiędzy trasą S8 a ul. Górczewską, powstały dwie jezdnie, nowe chodniki i droga rowerowa. Na skrzyżowaniu z ul. Narwik wybudowana została sygnalizacja świetlna. Wzdłuż drogi stanęły nowoczesne latarnie, a dla pasażerów autobusów komunikacji miejskiej powstały nowe przystanki.
Ratusz przekazał, że trwa jeszcze montaż elementów stałej organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz sadzenie: 6 tys. krzewów, 5 tys. bylin i traw ozdobnych. W listopadzie zieleń wzbogacona zostanie o 95 drzew – głównie jesionów wąskolistnych i klonów. Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Wykonawcą prac jest firma SKANSKA.
Przebudowa podzielona na etapy
Budowa drogi rozpoczęła się jesienią 2022 r. Pierwsza gotowa była zachodnia część ul. Lazurowej. Kierowcy korzystają z niej już od czerwca, ale przejazd dotychczas był możliwy tylko w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej. W najbliższy czwartek, 26 października, w południe otwarta zostanie druga z jezdni – wschodnia, a także chodniki i droga rowerowa. Na ulicę wróci ruch dwukierunkowy. Każda z nowych jezdni będzie miała po dwa pasy. Pojawi się także możliwość zawracania przed skrzyżowaniami z ul. Górczewską i trasą S8. Również w czwartek na ul. Lazurową i swoje stałe trasy wrócą autobusy linii 149, 167, 220 i N45.
Ul. Lazurowa od ul. Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (trasa S8) stanowi ostatni odcinek drogi biegnącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo między południową a zachodnią częścią obwodnicy Warszawy. Droga powstawała etapami. Jako pierwszy w 2013 r. wybudowany został fragment od Al. Jerozolimskich do ul. Chrościckiego. Następnie prace toczyły się na odcinku od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który był gotowy w 2015 r. Obecnie droga od Al. Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej to al. 4 czerwca 1989 r. W 2016 r. do ruchu oddany został pierwszy przebudowany odcinek ul. Lazurowej – od ul. Połczyńskiej do ul. Sterniczej, a dwa lata później ulica była gotowa na odcinku od ul. Sterniczej do ul. Górczewskiej.
Na budowę drogi od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej wydanych zostało ok. 530 mln zł, z czego ok. 113 mln zł stanowiły środki z dotacji UE. Budowa odcinka od ul. Górczewskiej do trasy S8 odbywa się również ze wsparciem unijnym. Kwota przewidziana na realizację inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy to ok. 24 mln zł.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa