Metro Warszawskie pochwaliło się efektami ostatniego etapu budowy metra na Bródno. Wykonawca, zgodnie z harmonogramem, ma opuścić plac budowy w następnym tygodniu.
"Tablice informacji pasażerskiej, bramki biletowe, kamery monitoringu – to już ostatni etap budowy odcinka bródnowskiego linii M2. Równolegle trwa integracja odcinka z pozostałą częścią linii M2 (zakończenie integracji w niedzielę), a także jazdy testowe pociągów bez pasażerów" - napisali na Facebooku pracownicy Metra Warszawskiego.
Jak dodali, zakończenie prac budowlanych planowane jest na 24 sierpnia, a otwarcie nowych stacji zaraz po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie.
Pierwsze kontrole metra na Bródno
Na Bródnie powstają ostatnie trzy stacje linii metra M2: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Wykonawca złożył już do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dokumenty stacji Kondratowicza z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Stacja Zacisze jest już po kontroli Straży Pożarnej i sanepidu.
Na początku sierpnia na nowych torach rozpoczęły się jazdy testowe. Jak przekazali urzędnicy, dwa pociągi wyjechały z funkcjonującej stacji Trocka i przez bramę znajdującą się za torami odstawczymi przejechały w kierunku Bródna. W czasie testowych przejazdów pociągi poruszają się między stacją Zacisze a komorą odstawczą za stacją Bródno. Podczas próbnych przejazdów kontrolowana jest poprawność działania wszystkich urządzeń w nowych tunelach i na stacjach oraz ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię.
Nowe stacje na Bemowie już działają
30 czerwca otwarte zostały dwie stacje metra linii M2 na Bemowie: Ulrychów - położonej w ciągu ulicy Górczewskiej i Bemowo zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich przy dzielnicowym ratuszu. Za stacją Bemowo znajdują się tory odstawcze dla pociągów metra.
Na Bródnie na otwarcie czekają kolejne trzy stacje linii M2: Zacisze - pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza - przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza oraz Bródno - przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji prawie 1,4 miliarda złotych.
II linia metra połączy Bemowo z Bródnem i będzie liczyć 21 stacji.
Otwarcie nowych stacji metra na Woli
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie