Do września 2021 roku studium przygotuje firma BBF. Dokument określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac przy budowie. Określone zostaną również koszty tej inwestycji.
Studium dotyczy budowy dwóch dodatkowych, zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na około 20-kilometrowym odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie - na styku ze stacją Warszawa Zachodnia - do stacji Piaseczno. Zostanie także przeanalizowana możliwość wydłużenia układu czterotorowego do stacji Czachówek Południowy.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają potrzebę wzmocnienia linii wylotowych ze stolicy. Dodatkowe tory z Piaseczna do Warszawy zapewnią oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego. To daje możliwość uruchomienia większej liczby połączeń - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Tory do Konstancina-Jeziorny
Jak zapewniają przedstawiciele PLK, zyskać mogą również mieszkańcy leżącego na uboczu Konstancina-Jeziorny. Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, obecny przy podpisywaniu umowy, stwierdził, że plany uruchomienia połączenia z podwarszawską gminą to element rządowego programu "Kolej+". Analizie zostanie też poddana modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków na terenie gmin Piaseczno oraz Lesznowola.
Jednotorowa linia kolejowa nr 937 łącząca Okęcie z Jeziorną powstała w 1935 roku, jako bocznica szlakowa do obsługi zakładów papierniczych. Kwestie remontu, budowy drugiego toru, elektryfikacji i wprowadzeniu tu ruchu pasażerskiego podnoszono już kilkukrotnie. W 2008 roku powstało już jedno studium na ten temat. Kilkukrotnie odbywały się też próbne przejazdy. Jednak jak do tej pory żadne działania, zmierzające do uruchomienia regularnych kursów pasażerskich na tej linii, nie zostały doprowadzone do skutku.
Konferencja Partii Razem w sprawie podwyżek cen biletów
Autorka/Autor: dg/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie