Apele o stację metra na Derbach odrzucono, Toruńska stoi w korku od świtu do wieczora, podobnie Modlińska. Lokalne uliczki zapchane i zdewastowane. Mieszkańcy Białołęki wieszczą katastrofę komunikacyjną w dzielnicy i proszą o pomoc radnych oraz miasto. Ich prośby nie pozostają bez echa, o plany inwestycyjne warszawskiego ratusza zapytał radny Warszawy Daniel Mioduszewski (PiS).
Miasto odpowiedziało
Nowa wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska zapewniła radnego, że miasto "szczególnie uważnie" przygląda się sytuacji komunikacyjnej Białołęki.
"W związku z tym m.in wykonane zostały na zlecenie miasta opracowania analityczne, służące określeniu pożądanych kierunków obsługi komunikacyjnej" - czytamy w odpowiedzi na interpelacje radnego.
Jakie kroki w najbliższym czasie podejmie miasto?
"Podjęta została decyzja w sprawie rozpoczęcia prac przygotowawczych dla realizacji trasy tramwajowej do wschodniej Białołęki z wykorzystaniem korytarza ul. Św. Wincentego i Głębockiej. Proponowana trasa tramwajowa ma zapewnić szybkie i sprawne powiązanie z II linią metra, której stacje planowane są w rejonie skrzyżowań ul. Kondratowicza, ul. Św. Wincentego i ul. Rembielińską" - odpowiada Renata Kaznowska.
Zastępczyni Hanny Gronkiewicz-Waltz informuje również, że w pierwszym kwartale 2017 roku zostanie zakończony kolejny etap realizacji trasy tramwajowej do Winnicy. Chodzi o odcinek od pętli Tarchomin Kościelny do Nowodorów.
"Z tego powodu Zarząd Transportu Miejskiego przygotowuje propozycję zmian w komunikacji autobusowej. Propozycja ta zostanie wkrótce poddana konsultacjom społecznym" - zapewnia Renata Kaznowska.
Mieszkańcy przygotowali petycję
Przypomnijmy, mieszkańcy Białołęki przygotowali petycję, w której sugerują radnym konkretne rozwiązania mające poprawić sytuację komunikacyjną na Białołęce. Chodzi m.in. o budowę stacji metra Grodzisk, zwiększenie częstotliwości kursowania linii autobusowych 518 i 509, przebudowę i poszerzenie ciągu ulic Głębocka - Św. Wincentego do dwóch pasów z wytyczeniem buspasa.
A także budowę linii tramwajowej łączącej Zieloną Białołękę z Bródnem w ciągu pięciu lat i drugiej, wzdłuż ul. Modlińskiej (pomiędzy Żeraniem i Tarchominem). Zwracają również uwagę, że warto zbudować szybki tramwaj do węzłów przesiadkowych: Żerań FSO, Rondo Starzyńskiego czy stacji metra Dworzec Wileński.
Zobacz też - "Wąska Głębocka":
Głębocka nadal będzie wąska
kz/sk
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa