W 2012 roku zużyliśmy 88 884 602 bilety

ZTM podsumuje sprzedaż biletów w 2012
ZTM podsumuje sprzedaż biletów w 2012
Źródło: ZTM
Ponad 83 miliony biletów skasowaliśmy w 2012 roku. Blisko 5,5 miliona zakodowaliśmy na kartach miejskich. Wciąż niezbyt chętnie korzystamy z automatów w pojazdach i aplikacji w telefonach. Nie lubimy też kupować u kierowców.

Radny Jarosław Krajewski poprosił ratusz o wyniki sprzedaży i statystyki za rok 2012. - W zeszłym roku pytałem o to samo. Chcę wiedzieć, jakie bilety kupują mieszkańcy Warszawy, a jakie sprzedają się najgorzej - mówi.

Zastrzega jednak, że dopiero otrzymał odpowiedzi i jeszcze za wcześnie na analizy.

83 582 586 kartoników (i nie tylko)

Patrząc na tabele wypełnione liczbami można jednak już teraz sprawdzić, jakie bilety lubimy najbardziej i gdzie je kupujemy.

ZOBACZ ODPOWIEDŹ RATUSZA [pdf]

Mieszkańcy stolicy w 2012 roku kupili 28 445 072 bilety 20-minutowe sieciowe normalne - to zdecydowany faworyt. Najmniejszą popularnością cieszą się bilety jednorazowe pojazdowe normalne sieciowe, które znalazły tylko 2 782 nabywców.

Ogółem w Warszawie sprzedano 83 582 586 biletów kartonikowych (w tej liczbie są też bilety kupowane przez telefony komórkowe, które stanowią jednak mniej, niż pół procenta).

Blisko 73 procent z nich kupiliśmy w kioskach, za to w punktach obsługi pasażerów niespełna 1 procent.

Automaty zamiast kierowców

Z kolei u kierowców kupiliśmy niespełna 2 proc. kartoników. Niewiele więcej - w automatach umieszczonych w pojazdach. Za to prawie 22 proc. kartoników i prawie 33 proc. biletów kodowanych na kartach kupiliśmy w stacjonarnych automatach.

Na Warszawskiej Karcie Miejskiej w ubiegłym roku najchętniej kodowaliśmy bilet 30-dniowy miejski imienny normalny. Zrobiło to aż 2 096 925 pasażerów.

Najmniejszą popularnością cieszył się bilet 90-dniowy sieciowy na okaziciela ulgowy. Zdecydowało się na niego tylko 1156 osób.

Łącznie na kartach zakodowaliśmy ponad 5,3 miliona biletów.

Nie kupujemy przez internet

Najpopularniejszym sposobem kodowania są punkty sprzedaży, w tym urzędy pocztowe. Na takie rozwiązanie zdecydowało się ponad 46 proc. użytkowników WKM, czyli 2 483 477 osób. Kolejnych 13 proc. kodowało je w punktach obsługiwanych przez firmę ASEC, a 6 proc. pasażerów - w punktach obsługi pasażerów.

Zaledwie 0.03 proc. (1355 osób) skorzystało w tym celu z automatów w pojazdach. Nieco więcej - 0,19 proc. - kupiło bilety online (ten sposób polega na wykonaniu przelewu przez internet i późniejszym doładowaniu karty w jednym z kilkudziesięciu urządzeń, np. na stacji metra).

Inaczej sprawa wygląda z biletami kartonikowymi. 60 767 999 sztuk kupiły hurtownie, takie jak RUCH czy Kolporter. W obsługiwanych przez nie punktach, czyli przede wszystkim w kioskach kupiliśmy więc ponad 70 proc. kartoników.

Najmniej osób za bilet zapłaciło przy pomocy telefonu. Odnotowano 385 079 takich transakcji - to mniej, niż pół procenta. W pojazdach kupiliśmy nieco ponad 2 proc. kartoników.

W sumie na bilety w 2012 roku wydaliśmy 842 814 212,30 złotych.

Statystyki warszawskich biletów

wp/roody

Czytaj także: