Pod koniec tygodnia konsorcjum firm Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa SA i Warbud S.A musiało poprawić skarpy, zabezpieczenie barier betonowych, osuwające się nasypy wiaduktów, uzupełnić kostkę brukową tam, gdzie jej brakowało oraz dokończyć sadzenie zieleni i malowanie oznakowania poziomego. Do poprawki kwalifikowały się też ekrany akustyczne.
Jak mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnawska, mimo że część niedoróbek jest w trakcie naprawy, to kontrole na trasie będą wciąż prowadzone. – Wszelkie niedociągnięcia i usterki będą zgłaszane na bieżąco do wykonawcy, celem naprawienia – zapewnia rzeczniczka.
Będą wzmacniać asfalt?
O tym, że wykonawcy będą musieli usunąć wszystkie niedoróbki informowaliśmy na tvnwarszawa.pl już w połowie kwietnia.
Drogowcy, oprócz "wizualnego" przeglądu trasy, pobrali również próbki asfaltu. Pojawiło się bowiem podejrzenie, że użyta nawierzchnia zawiera... za mało asfaltu. GDDKiA obecnie czeka na wyniki badań.
Jeżeli będą one negatywne, trzeba będzie wzmacniać asfalt. Niewykluczone, że na trasie w niektórych miejscach trzeba będzie zmienić organizację ruchu, co może wiązać się z utrudnieniami dla kierowców.
bf/mz