Chodzi głównie o dojazd mieszkańców tej części miasta do stacji metra Marymont w porannym szczycie i ich powroty do domu popołudniami. Skarżą się, że ZTM wysyła zbyt krótkie autobusy na trasy przez most Grota-Roweckiego, szczególnie mowa o linii 132.
Trasa AK jest już ekspresówką. Szybciej niż 90 km/h nie pojedziemy
Sprawą zainteresowali się miejscy radni. "Transport autobusowy to jedyna forma komunikacji publicznej dostępna dla mieszkańców Zielonej Białołęki. Po otwarciu mostu Grota nasila się zjawisko przepełnienia autobusów. Taką sytuację szczególnie możemy zaobserwować na linii 132" - tłumaczy Aleksandra Gajewska, radna Warszawy.
Podobną interpelację złożył również radny Lech Jaworski.
Od 16 listopada lepiej?
Zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego z pytaniem, czy rozważa wprowadzenie przegubowych autobusów na trasy linii 132. - Od 16 listopada planujemy zastąpienie części krótszych autobusów na tej linii autobusami przegubowymi – zapowiada Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM.
Zmiany mają zostać wprowadzone w godzinach mikroszczytu komunikacyjnego. - Czyli wtedy, gdy z autobusów korzysta najwięcej pasażerów - dodaje rzeczniczka.
Na razie tylko część taboru zasilającego tę linię będzie składać się z pojazdów przegubowych. Jak wyjaśnia Potocka wprowadzenie kolejnych jest uzależnione od wyników pomiarów, które mają nastąpić po 16 listopada. – Następne ewentualne zmiany będą możliwe też po zakończeniu modernizacji torowiska tramwajowego na Bródnie i odzyskaniu wozów z linii zastępczych – podsumowuje Potocka.
su/jb