Na początku tygodnia kolejarze rozpoczynają remont części dalekobieżnej tunelu średnicowego. To dobra wiadomość, bo tunel znajduje się w opłakanym stanie. Zła jest taka, że utrudnienia czekają pasażerów dopiero po zakończeniu prac.
- Planujemy zacząć w nocy z 8 na 9 lutego. Prace nie powinny powodować utrudnień dla podróżnych, bo będą prowadzone nocami - mówi Jan Telecki z Polskich Linii Kolejowych.
Remont przed remontem
Niestety będzie to jedynie bieżący remont tunelu, a nie planowana od lat modernizacja. Kolejarze nie zamienią tradycyjnego torowiska na żelbetową płytę, jak zrobiono to w 2006 roku w przypadku części podmiejskiej. - Taka inwestycja jest planowana dopiero po 2013 roku - mówi Telecki. - Teraz są pieniądze jedynie na wymianę szyn i części urządzeń w tunelu - dodaje. Chodzi o to, aby przygotować go na przyjęcie dwa razy większego ruchu pociągów. Nastąpi to już na wiosnę, w związku z innym planowanym remontem PLK - stacji Stadion i odcinka torów od Dworca Wschodniego do mostu średnicowego.
Duże utrudnienia
- Stacja Stadion musi być gotowa przed Euro 2012. Dlatego na wiosnę będziemy zmuszeni skierować cały ruch pociągów podmiejskich na tory dalekobieżne - tłumaczy Telecki.
To oznacza, że przez kilka miesięcy pociągi Kolei Mazowieckich i SKM nie będą się zatrzymywały na stacjach Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota, a jedynie na dworcach: Wschodnim, Zachodnim i Centralnym.
mjc/mz
Źródło zdjęcia głównego: | Andrew Ferraro/LAT Photographic