Aktualnie na pętli przy ulicy Potockiej zatrzymują się jedynie tramwaje linii 15. Jednak kilka ostatnich przystanków składy przemierzają już niemal puste. Mieszkańcy mają tam do dyspozycji częściej kursujące autobusy, które np. dowożą pasażerów do metra.
Przy okazji przebudowy trasy
O przedłużeniu linii w Tramwajach Warszawskich mówi się już od ponad 10 lat. Jak do tej pory nie udało się jednak podjąć żadnej wiążącej decyzji.W interpelacji skierowanej niedawno do ratusza radny PiS Dariusz Figura zauważa, że bardziej funkcjonalny przebieg linii byłby wtedy, gdyby przebić ją przez trasę AK i doprowadzić do położonych na Bielanach osiedli. Zwłaszcza, że niebawem ma się rozpocząć przebudowa kolejnego odcinka trasy przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Przedłużyć? „Mamy w planach”
Planów połączenia inwestycji GDDKiA oraz Tramwajów Warszawskich nie ma. Ale jest szansa, ze coś jednak może się w tej sprawie zmienić. – Planujemy wiosną ogłosić przetarg na sporządzenie studium wykonalności dla przedłużenia tej linii. Takie studium pozwoliłoby określić po pierwsze, czy przedłużanie linii ma sens, po drugie – dałoby odpowiedź na pytanie w którym miejscu tramwaje miałyby przekraczać Trasę AK i ile mogłaby kosztować budowa – mówi Michał Powała, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Najwcześniej w 2014 roku
Docelowo tramwaj miałby jeździć na bielańskie osiedle Ruda. Ale z tak powstałej linii na pewno korzystaliby też mieszkańcy wybierając się do lasku Bielańskiego, czy na Kępę Potocką.
Studium wykonalności ma powstać do końca 2012 roku. Jeżeli wykaże potrzebę i możliwość rozbudowy, nowa linia mogłaby powstać najwcześniej w 2014 roku.
mjc/par