Przedłużenie linii tramwajowej od trasy Mostu Mari Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy J. Mehoffera to długo oczekiwana inwestycja. W styczniu udało się otworzyć tylko krótki odcinek torów, które kończą się za pierwszym skrzyżowaniem na Tarchominiem, zaraz za zjazdem z mostu Skłodowskiej-Curie.
Otwarcie ofert w styczniu
Na tej krótkiej trasie kursuje tramwaj 2. Wcześniej pisaliśmy o tym, że nie przyciąga wielu pasażerów. Linia ma być popularniejsza, gdy tramwaje pojadą do Mehoffera, a w przyszłości do pętli Winnica.
Jak informowaliśmy w połowie września, chęć budowy przedłużenia torów zgłosiło 12 konsorcjów z Polski, ale także Czech, Hiszpanii, czy Austrii. Oferty miały być otwarte 30 grudnia, jednak nie zostały.
Dlaczego? - Ze względu na wpłynięcie ponad 350 pytań do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w większości dotyczących dokumentacji projektowej zaistniała konieczność przesunięcia terminu składania ofert do dnia 15 stycznia 2014 r – mówi Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.
Dodaje, że ostatnie zapytanie wpłynęło 23 grudnia.
Prace w nowym sezonie
W związku z tym – jak zaznacza rzeczniczka - postępowania planowane jest na przełomie stycznia i lutego 2014 r., a rozpoczęcie prac z nowym sezonem budowlanym.
Wartość inwestycji szacowana jest na 70 mln złotych (bez zamówień uzupełniających, których wartość oszacowano na 18 mln złotych). Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 10 miesięcy na budowę.
Załatwianie pozwoleń rozpoczęło się w 2008 r. Pod koniec września 2013 roku pisaliśmy, że udało się zdobyć decyzję środowiskową, a potem pozwolenie na budowę. Przetarg na wykonawcę inwestycji został ogłoszony w sierpniu 2013 roku.
Od stycznia tramwaje jeżdżą tylko przez Most Marii Skłodowskiej-Curie: od stacji na węźle Młociny do przystanku Stare Świdry:
Tramwajem przez most
lata/roody
Źródło zdjęcia głównego: ZTM