Budowa trasy tramwajowej z Młocin na Tarchomin i Nowodwory trwa już kilka lat. Nad inwestycją wyjątkowo czuwa ZTM, nie Tramwaje Warszawskie.
"Od początku inwestycji towarzyszą kontrowersje związane z rozbudową układu drogowego. Pierwotnie projekty zakładały bowiem poszerzenie istniejącej jezdni Światowida i dobudowę drugiej, przez co ciąg ten otrzymałby przekrój po trzy pasy w każdą ze stron" - czytamy na transport-publiczny.pl.
Mieszkańcy niezadowoleni
Portal podkreślił kwestię protestów mieszkańców, "którzy sprzeciwiali się realizacji 'autostrady'(...). Światowida miała otrzymać przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu (...). Ponadto założono zwężenie pasów ruchu do 3-3,25 m szerokości."
Do Nowodworów było dobrze
Do Nowodworów powstała jedna jezdnia i odbywa się tam ruch kołowy. I tak miało być w przypadku kolejnych etapów. – Ulica Światowida zostanie jednojezdniowo przedłużona do Modlińskiej, natomiast sam wlot do Modlińskiej planujemy dwujezdniowy – portal przypomniał słowa Wiesława Witka, dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego z lutego tego roku.
Plan nieco się zmienił
Jednak wbrew zapowiedziom władz plany części drogowej inwestycji uległy zmianie. "Teraz planowana jest budowa od razu dwóch jezdni wraz z tramwajem. – W większości zakres budowy nowego odcinka jest w terenie drogowo 'dziewiczym', na którym nie ma istniejącej drogi, więc naturalna jest budowa zgodnie z zakresem projektu – tutaj projektu zamiennego obejmującego tramwaj i dwie jezdnie po dwa pasy ruchu – informuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. " - pisze portal.
Argumenty ZTM
Transport-publiczny.pl przedstawił argumenty ZTM-u w tej sprawie. "ZTM powołuje się również na niższe koszty realizacji inwestycji od razu w pełnym zakresie zamiast etapowania (...). Urzędnicy przekonują też, że muszą zrealizować drugą jezdnię, bo inaczej mogliby zostać oskarżeni o… rozrzutność i marnotrawstwo.
Termin realizacji inwestycji jest jednak nadal nieznany. Portal spytał o to rzecznika ZTM-u. – Ze względu na spory zakres oraz ograniczone środki realizacja całości została podzielona na etapy. Decyzja o terminie realizacji drugiej jezdni na odcinku, na którym istnieje "stara jezdnia" Światowida zostanie podjęta w przyszłym roku po zakończeniu prac projektowych i opracowaniu szczegółowych kosztorysów – odpowiedział Igor Krajnow zapytany przez transport-publiczny.pl o to, kiedy mogłaby powstać druga jezdnia Światowida wzdłuż istniejącego odcinka trasy tramwajowej .
Tramwaj na Nowodwory
mp/mś