Z czego miałoby wynikać opóźnienie, o którym pisze dziennik? Chodzi o stację Centrum Nauki Kopernik na Powiślu. To tam doszło do awarii i zalania budowanego obiektu, a w efekcie do wstrzymania prac.
Ryzyko opóźnienia?
Gazeta powołuje się na informatora w urzędzie miasta, którzy twierdzi, że jest spore ryzyko opóźnienia. Na Powiślu ma być jeszcze sporo betonowych robót do wykonania. Później przyjdzie czas na instalację i wystrój. Rozmówca gazety twierdzi, że nie da się skierować na ten odcinek 500 robotników, by udało się skończyć prace w ciągu kilku tygodni.
Opóźnienia mogą wynikać również z tego, że trzeba zamontować instalację, która jest nowocześniejsza niż ta na I linii, do tego dochodzi SOP-3, czyli system sterowania pociągami. Wszystko to musi być nie tylko zainstalowane, ale także przetestowane.
"Nie zgłasza problemów"
Co na to władze miasta?
- Wykonawca nie zgłasza problemów z harmonogramem. Prace na tej stacji są najmniej zaawansowane, co wynika z konieczności realizacji zabezpieczeń. Do 30 września ma być zrealizowana cała inwestycja. Pracy jest sporo, ale wierzymy, że wykonawcy uda się zrealizować ją w terminie – mówi tvnwarszawa.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. - Nie planujemy wariantów alternatywnych, na przykład takich, że metro będzie jeździć centralnym odcinkiem II linii, ale nie zatrzymywać się na tej stacji - dodaje.
Również wykonawca, czyli spółka AGP Metro zapewnia, że w tej chwili nie ma sygnałów, żeby termin 30 września był opóźniony.
- Na miejscu pracuje ok. 200 pracowników. Dokładna liczba zależy od tego, jakie roboty są wykonywane w danym miejscu - zaznacza Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy prac.
I dodaje, że w tej chwili wykonywane są platforma peronowa i podtorza.
- A także elementy związane z wejściem od strony Wybrzeża Kościuszkowskiego. Oprócz tego trwają wykończenia na poziomach od 0 do -3, murarsko-tynkarskie, jak i okablowanie czy kanalizacja - wyjaśnia rzecznik AGP Metro.
Rok opóźnienia
Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.
Zobacz, jak idą prace na budowie metra:
Postęp prac na stacji rondo Daszyńskiego
ran/mz