Tak wygląda Muzeum Narodowe bez reklam

fot. Lech Marcinczak/TVN Warszawa
fot. Lech Marcinczak/TVN Warszawa
Źródło: | tvn24.pl, autohebdo.fr, f1news.com
Zasłaniające zabytkową elewację Muzeum Narodowego banery reklamowe zostały zdjęte. Zastąpi je reklama świetlna.

- Reklamy zdjęliśmy w porozumieniu ze sponsorami. Będziemy szukać innych sposobów uwidoczniania ich pomocy dla muzeum – mówi dyrektor Muzeum Narodowego Agnieszka Morawińska.

Zabytek odsłonięty

Gmach Muzeum został zbudowany w latach 30 ubiegło wieku. Budynek zaprojektowany przez Tadeusza Tołwińskiego został jedynie nieznacznie zniszczony podczas Drugiej Wojny Światowej. – To bardzo ładny gmach. Nie powinniśmy obwieszać go reklamami – dodaje Morawińska.

Reklama światłem

Od 16 grudnia budynek będzie iluminowany. Na elewacji zobaczyć będzie można anonse wystaw i ich sponsorów.

Wojnę reklamom wielkoformatowym, które zasłaniają zabytkowe elewacje, wypowiedziała stołeczna konserwator zabytków i nakazała zdjęcie wszystkich billboardów zasłaniających tego typu budynki. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

fot. TVN Warszawa

fot

O pomyśle zdjęcią marnej jakości płacht pisaliśmy na tvnwarszawa.pl ponad rok temu:

Muzea bez reklamowych szmatOdpakują Muzeum Narodowe

wp/mz

Czytaj także: