- Reklamy zdjęliśmy w porozumieniu ze sponsorami. Będziemy szukać innych sposobów uwidoczniania ich pomocy dla muzeum – mówi dyrektor Muzeum Narodowego Agnieszka Morawińska.
Zabytek odsłonięty
Gmach Muzeum został zbudowany w latach 30 ubiegło wieku. Budynek zaprojektowany przez Tadeusza Tołwińskiego został jedynie nieznacznie zniszczony podczas Drugiej Wojny Światowej. – To bardzo ładny gmach. Nie powinniśmy obwieszać go reklamami – dodaje Morawińska.
Reklama światłem
Od 16 grudnia budynek będzie iluminowany. Na elewacji zobaczyć będzie można anonse wystaw i ich sponsorów.
Wojnę reklamom wielkoformatowym, które zasłaniają zabytkowe elewacje, wypowiedziała stołeczna konserwator zabytków i nakazała zdjęcie wszystkich billboardów zasłaniających tego typu budynki. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
fot
O pomyśle zdjęcią marnej jakości płacht pisaliśmy na tvnwarszawa.pl ponad rok temu:
Muzea bez reklamowych szmatOdpakują Muzeum Narodowe
wp/mz
Źródło zdjęcia głównego: | tvn24.pl, autohebdo.fr, f1news.com