W poniedziałek o godz. 13.15 zostaną usunięte banery reklamowe z elewacji budynku Muzeum Narodowego. Dyrekcja tłumaczy to troską o estetykę, jakość przestrzeni publicznej oraz właściwe wyeksponowanie zabytkowej architektury.
Zdjęcie banerów pozwoli w pełni wydobyć walory i piękno wybudowanego w latach 1927-1938 gmachu, będącego przykładem architektury funkcjonalizmu, który jako jeden z nielicznych warszawskich budynków przetrwał II wojnę światową - informuje dyrekcja muzeum w piśmie przesłanym do mediów.
Co w zamian?
O potrzebie zdjęcią marnej jakości płacht pisaliśmy na tvnwarszawa.pl ponad rok temu:
Muzea bez reklamowych szmatOdpakują Muzeum Narodowe
Zdjęcie banerów jest już przesądzone. Muzeum nie zdradza czy aktualne pozostają opisane przez nas alternatywne projekty reklamowe w postaci neonów czy pionowych szarf wtopionych w ściany muzeum.
Za zgodą sponsorów
Akcja zdejmowania banerów z gmachu muzeum prowadzona będzie w porozumieniu z wojewodą mazowieckim i stołecznym konserwatorem zabytków, we współpracy ze sponsorami: firmą Polkomtel oraz oraz PKN Orlen.
pebe/par
Źródło zdjęcia głównego: | wisla.krakow.pl, tvn24.pl, nSport